_Ferrari_ Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har en 2 år gammel PC som jeg har tenkt å bygge på. Det jeg altså lurer på, er hvodan jeg skal finne ut hvilken type RAM jeg har, uten å ta i en skrutrekker. For to forskjellige RAM brikker fungerer vel ikke sammen? F.eks en SDRAM og en DDR-RAM ?? Til slutt. Hvilken type RAM er best? SDRAM? DDR RAM? Andre typer? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Ingen?? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det pleier å stå på minnebrikken hvilken type det er Lenke til kommentar
am3k Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 SiSoft Sandra kan hjelpe deg om du ikke vil inn i pcen for å lete Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 SD og DDR brikker vil svært ofte ikkje gå saman sidan dette var berre eit par hk som hadde begge typer ramslotter, samt at hkene kunne berre bruke det eines sette om gongen (viss eg ikkje huska feil) Nedlasting av aida32 kan vere eit godt porgram for å finne ut ramtypen (viss du ikkje vil åpne kabinettet) mvh JanEirik Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) 1. DDR2-Ram er det som på papiret er best. (Du kjøpe masse nytt for uhørt mye peng for dette)... 2. DDR-Ram <--- Mest sannsynlig at du har denne... 3. RD-Ram <--- De første P4 systemene bruker dette 4. SD-Ram <--- Kan være du har denne 5. EDO-Ram <--- 10 år gammelt eller noe?!? Men så kommer jo klokkehastigheten... Som regel jo høyere jo bedre... Vil tro du har DDR PC2100 eller PC2700 hvis jeg skulle tippe... Om du er riktig uheldig har du SD-RAM. Da er det NYTT hovedkort, NY prosessor og NYTT minne som står på ønskelisten din Gå inn i BIOS der står det som regel hva som er puttet inn av minne... Kom gjerne med mer info Så kanskje det er lettere å svare... Hvilket HK, CPU osv. Edit: Om du har ett Dual minne kort med DDR og SD... så selger du SD brikkene på QXL og får en 100lapp eller så... Og kjøper nye DDR brikker. Da er det nok snakk om ddr PC2100. Endret 20. september 2004 av vidiware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå