espeneppi Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny harddisk , og jeg lurer på hvilken 200gb jeg skal kjøpe! Hvilken ville dere valgt av Seagate eller WD? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Seagate barradude 7200.7 200 GB 8 mb cache. Rask, stillegånede og stabil. Lenke til kommentar
elatuz Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Seagate! Nesten lik ytelse men seagate støyer mindre en WD, hvis du vil ha en hd som støyer enda mindre kan du kjøpe samsung, men denne kommmer bare i 160gb utgave. Hvis du vil ha den beste disken på markede kjøper du en Maxtor 300gb med 16mb cache Endret 20. september 2004 av elatuz Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Bare for å være motvekt sier jeg WD... Har den selv. Den er pålitelig rask og god... Det støy- greiene bryr ikke jeg meg om, men nekter å tro at det kan være sååå stor forskjell.. Lenke til kommentar
elatuz Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Bare for å være motvekt sier jeg WD...Har den selv. Den er pålitelig rask og god... Det støy- greiene bryr ikke jeg meg om, men nekter å tro at det kan være sååå stor forskjell.. Nei, men hva er vitsen med å kjøpe WD når seagate yter like bra og i tilegg støyer mindre? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Seagate er gode og stillegående disker. Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 har nettopp bestilt meg en seagate 200GB, men jeg vil klage på mine to WD(80GB+120GB) som jeg har fra før av. Ville bare prøve noe nytt og da tenkte jeg seagate siden hardiskene har fått god kritikk. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Av erfaring anbefaler jeg deg Seagate som de fleste her har foreslått Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Har bestilt en Seagate S-ATA 7200.7 8 MB jeg også. Lenke til kommentar
vendetta Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Har en WD 200 GB selv, og å klage på støy fra den blir rett og slett dumt! Nå har ikke jeg prøvd eller hørt Seagaten, men WD'en støyer ihvertfall ikke mye! Lenke til kommentar
Hilmo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Har en Seagate selv, og kompisen min har en wd. Lyd forskjellen er enorm, wd'en bråker og knaker som ei gammel seng. Annbefaler Seagate, er kjempefornøyd! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Har en WD 200 GB selv, og å klage på støy fra den blir rett og slett dumt! Dumt, fordi du ikke synes den bråker? Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 sitter med samme valget selv, må sei eg lener mot seagate da eg hittil har bare gode erfaringer med seagate og liker et behagelig støy nivå. men det var forskjell på garantien såvidt eg husker, men husker ikkje hvilken vei det gikk, og det ser ut som komplett er midlertidig nede - iallefall fra ngt sitt nett i bergen.. Lenke til kommentar
trollmannen Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Seagate (ihvertfall de nye) har en funksjon som gjør at de lager enkelte klikkelyder ved jevne mellomrom. Bare en liten tanke for de som påstår Seagate er de roligste hd'ene. Funksjonen kalles STIR (Seek To Increase Reliability). Den er bygd inn i selve harddisken og gjør at disken søker vilkårlig rundt når den har idlet en kort stund (1-3 min). Dette skal visstnok være for å hindre at skrive/lesehodet står på samme plass for lenge, da dette gjør at disken blir varmere. Kjøpte selv to Seagate 200GB for 3 uker siden, og ble straks oppmerksom på disse lydene. Søkte da rundt på noen forum og fant denne tråden. Klikkelydene er irriterende nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe Seagate igjen før de enten fjerner STIR systemet, eller lager et verktøy som gjør at man kan disable det. Skal du ha en helt rolig disk - gå for Samsung. Lenke til kommentar
elatuz Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Seagate (ihvertfall de nye) har en funksjon som gjør at de lager enkelte klikkelyder ved jevne mellomrom. Bare en liten tanke for de som påstår Seagate er de roligste hd'ene. Funksjonen kalles STIR (Seek To Increase Reliability). Den er bygd inn i selve harddisken og gjør at disken søker vilkårlig rundt når den har idlet en kort stund (1-3 min). Dette skal visstnok være for å hindre at skrive/lesehodet står på samme plass for lenge, da dette gjør at disken blir varmere. Kjøpte selv to Seagate 200GB for 3 uker siden, og ble straks oppmerksom på disse lydene. Søkte da rundt på noen forum og fant denne tråden. Klikkelydene er irriterende nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe Seagate igjen før de enten fjerner STIR systemet, eller lager et verktøy som gjør at man kan disable det. Skal du ha en helt rolig disk - gå for Samsung. har aldri hørt noe til denne lyden, men det er kansje fordi jeg har 3 WD I tilegg til mine to seagate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå