dvs- Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 jeg har et ADSL moden som er koblet til port 8 på switchen, i port 1 står en pc og i port 2 en annen. Problemet er at når jeg setter deling av internett på pc 1, går det veldig tregt på den andre pc'en, og man kommer ikke inn på hotmail osv. går det ann og fikse dette , elr er det bare switchen som deler dårlig? ps: det er en UNEX switch .. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Skulle gjerne hatt mer info.. ADSL leverandør, hvilket ADSL modem... Lenke til kommentar
dvs- Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har Online ADSL (telenor) 704/128. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 går det ann og fikse dette , elr er det bare switchen som deler dårlig? Deler du linja gjenom maskin 1 eller har du router innebyggd i modemet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 kom vel ikke router på de modemene før nylig. Kan du si meg når du fikk modemet? hvis ikke er det bare å spørre de på online chat om din har routerfunksjon. Hvis ikke vil bare en av maskinene få internett Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Det han har gjort er at en av maskinene i nettverket kobler mot internett over PPPoE (modemet er også koblet rett i switch), og deler internett over samme NIC som er koblet opp med PPPoE, dette har jeg vært med på før, med like dårlige erfaringer som deg Jeg ville anbefalt deg å gå til anskaffelse av en router, så slipper også den ene maskinen å stå på hele tida. Små routere med innebygd 4 ports switch koster ikke mye lenger, sjekk prisguiden Lenke til kommentar
St33l Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 ellers så finnes det guider der ute som tar for seg akkurat det problemet. ta et googe søk. Det finnes et par gode programmer som tar for seg internet sharing mot PPPoe bedre enn det som er standard i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå