Gå til innhold

Netshop sin kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(...) For å kunne opprettholde så god som mulig kundeservice hender det (riktignok sjelden men dog) at vi åpner forpakningen på ett kort for å sjekke slikt for kunden, da mange naturlig nok er opptatt av slike ting. F.eks. er aldri minnetype og hastighet opplyst på pakningen fra produsent, så dette må evt. fysisk sjekkes.

 

(...) fordelen for kundene med å få svar på disse tingene før ett kjøp fra oss langt overstiger ulempen med at en kunde en svært sjelden gang kan oppleve å få ett kort med brutt emballasje. Men om dere mener det er feil resonnert, tar vi selvsagt det til etterretning.

 

Egentlig enig i at det ikke gjør noe om pakken åpnes for å kunne gi detaljert info om produktet, men i dette tilfellet er det litt morsomt at du argumenterer for dette da det på det omtalte produktet ligger "Ingen informasjon" tilgjengelig på websidene deres.

 

Link :whistle: :!:

Lenke til kommentar

Netshop er veldig gode på service, har ikke hatt noen retur der. Har hatt retur hos komplett, og de betalte porto begge veier. Det gjorde ikke databutikken.com!

De har faktisk en Knut hos Microplex, han er veldig grei! :w00t:

 

Netshop fremstår for meg som det beste alternativet på pc komponenter idag, best på service og de er kjappe. Jeg handler pc ustyr for 150`000kr ++ i året, og har handlet veldig mange plasser, men deffinitivt mest hos komplett, etter noen slappe returer (LES: Veldig treige returer) hos komplett, er nå førstevalget Netshop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En liten ting jeg lurer på:

Hvis du sender noe i retur og butikken ikke finner feil ved produktet, skal da kunden betale frakt begge veier (mest sannsylig) eller bare veien bort.

Har nemlig opplevd begge deler.

Jeg er ikke sikker på hvordan butikkene gjør dette, siden jeg jobber for en produsent. Men når vi tar servicesaker for sluttkunder hvor de ikke har gjort den feilsøkingen de sier, og det viser seg at produktet faktisk ikke har noen hardwarefeil slik de påstår, så får kunden regning for frakt begge veier samt arbeidskostnader.

 

Det er oftere at slikt skjer med forhandlere som ikke gjør jobben skikkelig, og da blir de fakturert for de samme kostnadene. Så jeg vil vel egentlig anta at dersom du sender inn et produkt pga feil, og det viser seg at det ikke er noe galt med produktet, så er hvertfall butikken i sin fulle rett når de krever deg for frakt begge veier og eventuelle arbeidskostnader.

Lenke til kommentar
Sikkert noen her inne som har skrytt av Netshop's kundeservice nettopp fordi de gikk ned på lageret og åpna denne pakken for å sjekke minne/vifte/bundle...

 

-Men jeg kan være enig i at de da bør gi en melding til kjøper om at varen han/hun får ikke er brukt, men åpnet av Netshop, og spørre om det er OK for kjøper.

 

Men i en hektisk hverdag er det kanskje ikke greit å få flyt i et sånt opplegg.

 

Han som pakker er jo kanskje ikke den samme som åpnet pakka, så da må de vel få det inn i systemet at alle sånne "pakkeåpninger" må registreres og behandles deretter. Den som åpner pakka kunne jo forsåvidt bare legge pakka i B-vare hylla etterpå, men det er jo litt "urettferdig" for Netshop i og med at varen er helt ny.

 

Men uansett hvordan man vender og vrir på det, så skal det jo ikke gå ut over kunden. Jeg ville også reagert hvis det jeg kjøpte var åpnet, for jeg kunne jo ikke vite hvorfor den var åpnet i så fall.

Takk - akkurat det jeg trengte å høre. Tenkte at det er mulig jeg var kravstor - men det er godt å se at andre har samme syn som meg.

Tingen er...

 

NetShop er en stor bedrift, med mange kunder.

Og som med alt av en viss størrelse, kan ting gå galt av og til.

 

P.g.a. kommunikasjonsproblemer, osv.

Jeg skjønner NetShop i denne saken.

 

Personlig ville jeg tatt til takke med forklaringa at de har sjekka bundlen.

Dog ville jeg vært undrende hvis jeg hadde bestillt ett nytt kort - og fått ett kort med som er åpnet. Og fra hva jeg leser her, er det litt uklart om det faktisk er ett kort som har blitt sjekka - Altså, det har ikke kommet klart frem fra NetShop at de er 100% sikker på at det er ett kort som IKKE er brukt.

 

Kanskje jeg er litt trøtt, men jeg har iallefall ikke fått med meg det..

Hvis det stemmer, så har du tross alt fått ett nytt kort.

Prinsipper er prinsipper, men litt skjønn må du vise - Her tar jeg forbehold om at du/dere, igjen, er 100% sikker på at det er ett ubrukt kort.

 

Da er det bare flisespikkeri.

 

Så - Det at de fleste har opplevd til dels fantastisk kundeservice (En hyllest til NetShop) er bare kos. Jeg mener iallefall at NetShop topper alt av kundeservice i Norge iallefall..

 

Og jeg tror nok mange er enig i den..

Og jeg er faktisk reflektert i min mening ang. kundeservicen.

 

Det store spørsmålet er om dette blir til å vare.

Vi får bare håpe...

 

Og dere som har opplevd Netshop som frekk, osv.. (?).

De menneskene som jobbed ved NetShop, som jeg har fått inntrykk av iallefall, er i utgangspunktet veldig hyggelige og ærlige mennesker med skikkelig stå-på innstilling. Så når noen opplever dem som sur/whatever, så må det være ett engangstilfelle eller pga. kundens innstilling.

 

Fordi de er jo veldig hyggelige i utgangspunktet - Da blir det jo feil å basere ditt valg på det ene inntrykket, når de fleste har opplevd den kundeservicen fra Netshop som de har....

 

Noe sånt ja, anyone enig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk endelig svar fra Netshop i dag - nei de rikker seg ikke en tomme. Selv om jeg ikke anser kortet som nytt så gjør de det.

 

Synd for Netshop - hadde troa på at det kunne være en bra butikk.

 

Tilbake til PS-Data som jeg enda er helt fornøyd med ;)

Voldsomt til sutring da?!!?

 

Du har fått en svært god forklaring på hvorfor kortet var tatt ut av esken, men isteden bare surtrer du videre. Sjekket du om det var riper på kontaktflatene til AGP-connector?

 

Når de sier at de faktisk ikke hatt noen returer av samme kort, så burde det være nok. Den forklaringen din om støv på viften gjør det ikke veldig lett å ta deg seriøst. Virker VELDIG som du bare smører tykt på for å få det til å høres værre ut.

 

Når jeg tenker meg om er det kanskje like greit at du slutter å handle hos Netshop. Da slipper du å ødelegge for alle andre som er knallfornøyd med.

Lenke til kommentar

Det må da være lov å være misfornøyd med Netshop her inne også? Skjønner trådstarter veldig godt, han kjøper et nytt, uåpnet kort til 4000 og får ett som har vært åpnet (grunn til åpning er uviktig, da han ikke får noen beskjed om dette før kjøp). Sier seg selv at han begynner å lure. Greit nok at han kanskje smører litt tykt på, og at kortet mest sannsynlig er på lik linje med et uåpnet ett, men har man betalt for et uåpnet ett så skal man ha et uåpnet ett.

 

Har selv kun én erfaring med Netshop, kjøpte et PQI Dual Kit hvorav den ene brikken ikke ville kjøre på spesifisert hastighet/spenning. Etter litt mailing ble vi enige om at jeg kunne beholde den ene og sende tilbake den andre, så skulle de åpne et nytt kit og sende meg den ene brikken. Dessverre for min del hadde de ikke flere av dette kitet på lager.

 

Etter litt venting ligger brikken nå på postkontoret her, og i går ringte en fra Netshop (jobber det noen Pål der? husker ikke helt hva han het :p) meg og spurte etter kontonummer til å sette inn returfrakt.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd, og mitt neste "storkjøp", barebook med komponenter, blir delt mellom PS Data og Netshop.

 

Likevel; hvis én kunde er misfornøyd, er det én misfornøyd kunde for mye.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg hatt returer til Netshop , men vet at hos Psdata har jeg fått refundert returfrakten , men ikke hos andre .

Jeg fikk det av Netshop, da ga meg full returpris tilbake + litt extra godteri når jeg fikk pakka på nytt (Delene var ødelagdt, jeg returnerte de og fikk nye).

 

Det er derfor jeg har bestilt ett par av disse fra Netshop, p.g.a gode erfaringer.

 

Netshop :love:

 

Mvh

Lars.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke returnerer kortet er den ekstra ventetiden det ville bli med å vente på ett nytt. (Siden de fleste andre ikke har det på lager).

Dette er dilemmaet for oss utålmodige kunder av og til. Vi er ikke helt fornøyd med pakken vi mottar, men pga at vi gjerne ønsker å benytte oss av delene vi har bestilt med en gang vil vi ikke returnere delene når vi først har mottatt dem.

 

Dette skyldes jo som regel at vi enten har spinket og spart for å få råd til delene, eller at vi har ventet utålmodig på at nettbutikkene skal få varen inn på lager.

 

Men fordi vi ikke er helt fornøyd med leveransen må vi få utløp for vår frustrasjon og legger inn vår "negative" erfaring med webshopen.

 

Dessverre kan vi av og til glemme å skrive at nettbutikken faktisk prøvde å gjøre opp for seg når vi kontakter de og klager til dem. Dette skyldes ofte at vi der og da ikke føler at "butikken" strekker seg langt nok for å tilfredsstille oss som kunder.

 

 

Tips til Netshop

Anbefaler at dere legger et ark opp i pakken, når dere bryter forseglingen for å sjekke innholdet, som forklarer hvorfor forseglingen er brutt. I tillegg til at pakkerne får beskjed om å pakke 2 ekstra sjokolader ved forsendelsen for å bøte på skaden ovenfor oss kunder.

 

Tips til oss kunder

La alltid nettbutikken få 2 sjanser. Selv om du føler at servicen var dårlig første gang, så må du se på dialogen du har hatt med nettbutikken og se om de faktisk prøver å gjøre opp for seg. At de pakker for sent eller at posten er treg, kan være et engangstilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...