Howard Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Støysvak LGA775-kjøler fra Thermaltake Kjølingspesialisten Thermaltake har lansert en stillegående CPU-kjøler for Pentium 4 "Prescott" i LGA775-format. Les artikkelen her Lenke til kommentar
albe Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 He-he. Det var helikopteret sitt det! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Fint, men støyer den mindre enn boxed? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 He-he. Det var helikopteret sitt det! ja. det var en ganske orginal utforming på en kjøleløsning Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 RÅTT! Endelig noe som ser bra ut, og støyer lite.... kan tenkte meg at den kjøler bra også, må bare ha, må ha! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Ganske så kreativt design det der ja! Ser ut som om den kan lette når som helst. Men LGA775 Prescottene er vel ikke så varme som Socket 478 Prescott, er de vel? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 ser litt ut som de slk ribbene de lager med en vifte på toppen, men den støyer mindre enn boxed ja Lenke til kommentar
albe Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Men jeg syntes nok fortsatt kjøleren til Zalman med den store propellen ser noe mer saklig at enn dette kråkeslottet her. Men for all del, det kan jo hende at det funker. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Men LGA775 Prescottene er vel ikke så varme som Socket 478 Prescott, er de vel? De er nok like varme siden det er den samme prosessoren. (identisk kjerne) Lenke til kommentar
Motig Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Stillegående? 2500rpm? Noe som skurrer? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 21 dB og den gir vel fra seg en litt dyp brumming pga størrelsen. Er ikke så gærent det i motsetning til mye annet jeg har sett. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Harry Men kjøler sikkert bra den Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det må være den styggeste kjøleren jeg har sett. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Huff, aldri mer Thermaltake for meg. Kjøpte en Thermaltake Volcano 9 i sommer, 17 db.... Sto det.... Men bråka som en tornado, bytta den tvert... Veit a pokker hva Thermaltake mener med ordet stillegående, men de tolker det hvert fall helt annerledes enn meg, hehe. Kjøler sikkert bra, men det er jo bortkasta om den bråker som et tornado mener nå jeg Endret 20. september 2004 av joho83 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 zalman gir jo også litt styø men det er ganske rolig inne i kassa egentlig Blomsterdesignet er litt teit, men ellers ok cnps7000cu eller noe Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Eh, artikkel om en TT kjøler, men ikke et ord om hverken XP120 eller XP90 som virkelig er gode kjølere. Merkelig. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Eh, artikkel om en TT kjøler, men ikke et ord om hverken XP120 eller XP90 som virkelig er gode kjølere. Merkelig. Ingen av de er for Socket 775 og de er fra Thermalright. Endret 20. september 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
Motig Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Huff, aldri mer Thermaltake for meg. Kjøpte en Thermaltake Volcano 9 i sommer, 17 db.... Sto det.... Men bråka som en tornado, bytta den tvert... Veit a pokker hva Thermaltake mener med ordet stillegående, men de tolker det hvert fall helt annerledes enn meg, hehe. Kjøler sikkert bra, men det er jo bortkasta om den bråker som et tornado mener nå jeg Se aldri på spesifikasjoner for db. Det finnes mange måter å måle db på. Noen måler helt inntil kjøleren, andre måler en meter fra. Noen måler med kabinettet lukket, mens andre måler med det åpent. Det er klart resultatene blir helt forskjellige da. Se derimot på viftens rpm. Det er en veldig god indikasjon på støynivå. Min erfaring er at grensen for ubehagelig støy (med lukket kabinett stående under PC-bordet) går rundt 1500 rpm. Jeg kjører alle mine vifter under 1500 rpm, men det krever noen ganske gigantiske kjøleblokker på cpu og gpu (har selvsagt byttet ut retail-blokkene). Når det gjelder kabinettvifter og psu-vifter er 1000 rpm mer enn nok. Nå skal det nok sies at jeg er ganske ømfintlig for støy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 TT finner stadig opp nye "fancy" løsninger. Så mer ut som en blanding av en sjark motor og en rotor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå