Gå til innhold

Bygge ny PC

CoZtA

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal nå bygge en ny pc, eller ha nytt HK, CPU og RAM. :smile: Så lurte jeg på hva det er og anbefale nå, jeg er ikke noen iverig gamer, men kan jo tenkes at det blir et par spill i løpet av sommeren. Vil helst ha HK med Firewire og USB 2.0 støtte, og kanskje raid, har det nå men har aldri brukt det. Det burde være litt fart på CPU'en også :wink: og ca. 512mb ram (DDR eller SDram).

Kan noen gi meg forslag til hva jeg skal kjøpe, og hvor og en prislapp på under 5000 kr for HK, CPU og Ram?

MVH

Martin Holm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Soyo SY-KT333 Dragon Ultra på multicom.no 1899,-

Athlon XP 1800+ , 1,5 Ghz på multicom.no 1249,-

Apacer 512MB PC-333 på psdata.no 1695,-

-----------------------------------------------------

Totalt 4843,-

+ porto

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 11:30, CoZtA skrev:

Hei

jeg skal nå bygge en ny pc, eller ha nytt HK, CPU og RAM. :smile: Så lurte jeg på hva det er og anbefale nå, jeg er ikke noen iverig gamer, men kan jo tenkes at det blir et par spill i løpet av sommeren. Vil helst ha HK med Firewire og USB 2.0 støtte, og kanskje raid, har det nå men har aldri brukt det. Det burde være litt fart på CPU'en også :wink: og ca. 512mb ram (DDR eller SDram).

Kan noen gi meg forslag til hva jeg skal kjøpe, og hvor og en prislapp på under 5000 kr for HK, CPU og Ram?

MVH

Martin Holm

Da du snakker om støtte regner jeg med at du mener integrert på hovedkortet?

Men Firewire integrert på et hovedkort har jeg ikke vert borti før..

Uansett her er i hvertfall et kort som har det meste integret: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl har ikke vert borti det selv, men MSI er jo kjent for å ha billige kort som har mye integrert.

Det har ATA133, USB2.0, Raid og Lyd integrert.

CPU: XP 1900 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl

RAM: 512mb Original pc2700 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Samla pris :4429 på komplett.

Nå sa ikke du noe om du ville ha et Intel eller AMD system, så da regna jeg med du villa ha AMD. Men tok jeg ikke rett i det så gi beskjed.

Vil oxo minne deg om at dette ikke er en maskin som ikke er så overklokkingsvennlig. Hvis du har planer om det ville jeg ha valgt et annet hovedkort og et bedre merke minne... Selv ville jeg kanskje ha valgt Abit KR7-raid, men dette har ikke USB2 eller lyd integrert.

Dette er som sagt bare et forslag hvis du skal ha den som en "vanlig" bruksmaskin...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 11:56, Prophecy skrev:

Det er vel kanskje lurest å kjøpe alle varene fra samme webshop.

Blir jo mye porto hvis du skal bestille fra forskjellige webshoper.

Kjøp alt fra ps data det er den billigste og beste webshoppen.

Ja seff er det lurest å kjøpe alt fra den samme webshopen! Får du problemer er det ikke så lett hvis hele pc'en kommer fra 10 forskjellige levrandører.

joda Psdata er en grei webshop det...

Lenke til kommentar

Jeg tenket på en AMD maskin ja, og den burde gå ann og overklokke :wink:

Jeg har sett litt på Soyo SY-KT333 Dragon Ultra, men det er svine dyrt. Vet ikke om det er særlig overklokkingsvennlig heller, dette var på Datorbutikkken der kom det på ca. 4500,- for XP1800+ Soyo kortet og 512mb ram (uorginal). Vet psdata har Apacer 512md DDR 333mhz billig men bestille fra fler webshoper blir fort dyrt i frakt, men minne kan ikke være så dyrt og sende.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 12:05, CoZtA skrev:

Jeg tenket på en AMD maskin ja, og den burde gå ann og overklokke :wink:

Jeg har sett litt på Soyo SY-KT333 Dragon Ultra, men det er svine dyrt. Vet ikke om det er særlig overklokkingsvennlig heller, dette var på Datorbutikkken der kom det på ca. 4500,- for XP1800+ Soyo kortet og 512mb ram (uorginal). Vet psdata har Apacer 512md DDR 333mhz billig men bestille fra fler webshoper blir fort dyrt i frakt, men minne kan ikke være så dyrt og sende.

Så jo ganske spennede ut det Soyo-kortet da, men det koster jo oxo... har sett mange her på forumet som mener det er et overklokkingsvennlig kort da, men har ikke vert bortio det selv.

Tror jeg kanskje villa ha gådt for dette kortet her jeg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Har du sett på det? Nå har ikke dette kortet USB2.0 da men jeg vet ikke hvor viktig det er for deg? Men Abit er kongen på haugen når det gjelder overklokking(mener jeg)

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-05-11 12:16 ]

Lenke til kommentar

jeg har selv et Abit KT7 - Raid kort nå, det har aldri hvert et eneste problem med det. eneste som er kjiipt med det er FSB overklokkinga den er ikke like god som på Storebror KT7A. men jeg har overlevd og kjørt duorn 700 på 935mhz i lang tid :smile:

er sugen på SOYO kortet tror jeg går for det, ser veldig spennende ut;)

Kjøper ram og prosessor fra samme sted blir vel PSdata det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...