Gå til innhold

Thermalright XP-120 og MSI K8N Neo Pl?

Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet slik jeg ser det er at man ikke kan overklokke nforce3 kort

med annet enn sata disk tilkoplet de ved agp slotten (de orginale 2 nf3 chipsett sata portene) . Kun disse som lockes (ikke de to som man ser på nederste bilde til venstre under chipsett kjøleren , sata på disse gir max 230 fsb før de sier takk for seg).

Regner med at noen som vurderer denne kjøleren ønsker å overklokke , hehe ..

Lenke til kommentar

syar2003:

Takker for bilder. :thumbup: Du har ikke tatt dem selv? Ser ut til at det skulle gå bra med både ram og de andre tinga rundt der. Men den så ut til å komme faretruende nær grafikkortet... :wow: Går det bra, tror dere?

Forøvrig skal jeg ikke overklokke, jeg skal kjøre stillegående... :cool:

Lenke til kommentar
Bare for å ha nevnt det , zalman 7000ALCU er også stille og kjøler omtrent like bra .Og de er mye mindre...

Det kan godt tenkes, men jeg har en spesiell plan for denne kjølern, nemlig. ;)

Uansett, her er svaret jeg fikk fra Thermalright:

Hi,

Sorry, it is not compatible!!

For Thermalright,

Bob

:cry: Lurer på hva som er forskjellen til Neo2, siden den tydligvis passer på den. Vel, så får jeg finne meg et annet hk (noen som kan foreslå noe? :p )

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Thermalright XP-120 kjøleren for å benytte på mitt MSI K8N Neo2 Platinum kort, og var i god tro at kjøleren

skulle passe til hovedkortet uten problemer. Da jeg skulle montere kjøleren, så møtte jeg straks på et aller så lite problem.

Det er dessverre en kondensator som blir i veien for den ytterste heatpipen, og hvis kjøleren presses på, så brekkes denne.

For å få pipen til å unnvike kondensatoren, så må begge pipene bøyes 3-4mm.

PICT0059a.jpg

Lenke til kommentar
Bare for å ha nevnt det , zalman 7000ALCU er også stille og kjøler omtrent like bra .Og de er mye mindre...

Hvis XP-120 er like bra eller bedre en SP-94, er ikke zalman 7000ALCU i nærheten av å kjøle like bra. Har hatt Zalman CNPS7000ACu. Den var langt dårligere på kjøling en SP-94 som jeg nå har. Faktisk 10-12 grader forskjell.

Lenke til kommentar
Pokker. Jeg får det hovedkortet og den kjøleren i posten i morgen. :wallbash::realmad:

Leste du resten av tråden? ;) "Bob" sa at det ikke var alle som har problemer med denne kombo'n, og dessuten står ikke Neo Platinum oppført som incompatibel på lista som espenf linker til...

Men jeg skal snart bestille dette selv, så jeg vil veldig gjerne høre fra deg når du får tinga, og høre om det passer sammen... :yes::thumbup:

Lenke til kommentar
Pokker. Jeg får det hovedkortet og den kjøleren i posten i morgen. :wallbash:  :realmad:

Leste du resten av tråden? ;) "Bob" sa at det ikke var alle som har problemer med denne kombo'n, og dessuten står ikke Neo Platinum oppført som incompatibel på lista som espenf linker til...

Men jeg skal snart bestille dette selv, så jeg vil veldig gjerne høre fra deg når du får tinga, og høre om det passer sammen... :yes::thumbup:

Uhm... :blush: Leste nok ikke nok nei. Vel vel...

Satt sammen mesteparten i går, og gadd ikke prøve kjøleren en gang siden jeg trodde den ikke passet. Kan sjekke mer om dette. Den ligger tross alt hjemme på bordet og kjøler ned esken sin.

Lenke til kommentar
Prøv prøv prøv, og gi oss rapport i morra! :thumbup:

Skal se om vi kan få til noe, men jeg har ikke overdrevet kompetanse på akkurat dette med spesialløsninger. Må hovedkortet ut igjen for å få montert kjøleren? Monteringsanvisninger fulgte nemlig ikke med dette beistet.

Lenke til kommentar
Prøv prøv prøv, og gi oss rapport i morra! :thumbup:

Skal se om vi kan få til noe, men jeg har ikke overdrevet kompetanse på akkurat dette med spesialløsninger. Må hovedkortet ut igjen for å få montert kjøleren? Monteringsanvisninger fulgte nemlig ikke med dette beistet.

Jo, monteringsanvisning skal være vedlagt. Hvis ikke, så har du kanskje mottatt en kjøler som det har

vært benyttet angreretten på. Installasjonsveiledning finner du på thermalright sin supportside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...