thrym Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hallo folkens Jeg trenger å få montert en kjøeribbe på en IC på et grafikkort, problemet er bare at det ikke finnes noen å fest i på selve kortet, da det ikke er beregnet for å bli ettermontert noe kjøling. Har sett litt på en løsning der jeg bruker strips eller noe lignende rundt hele kortet, slik at kjøeribbe holder seg på sånn passe, men jeg syntes den lsøningen ble litt dårlig. Finnes det noe lim/kjølepasta der ute som bare kan brukes til å feste kjøleribba rett på ic'en? Ser på en del hovedkort som har passive kjøling på chipset at de bare har limt fast ribba rett på IC'en. Er åpen for det meste av forslag, så lenge det vil gi meg en bra løsning iforhold til god kontakt mellom kjøeribben og IC'en. Espen Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 er det ikke noe festehull i det hele tatt? om det ikke er det er det jo bare å lime den på Lenke til kommentar
chiefwiggum Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Superlim på Esso, ca 50-lapp.Det tragiske med limet er at jeg tar meg selv i å bruke det til alt mulig, untaket er sniffing. Det er gøy å lime. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Termisk lim er tingen. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASASTA7G http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASAATA5G Edit: Ikke bruk vanlig lim, da dreper du bare IC'ene med varme... Endret 20. september 2004 av Goophy Lenke til kommentar
thrym Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Takker goophy, var akkurat noe slik jeg var på utikikk etter. Vanlig lim var vel i utgangspunktet ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå