Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 får meg 99% sikkert en vapochill om et par uker, og har derfor lest litt om hele greien.. siden den er brukt, får jeg ikke med pakken med thermal grease som vanligvis følger med. lurte på hva som kan alternativt brukes.. prinsippet er det samme som peltierkjøling, skvett grease nedi socket'en og i tomrommet under cpu og fyll på med neoprene etterpå, men i og med at vapo'en får alt ned i minusgrader er jeg litt bekymret for at greasen kan fryse. noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Jeg tviler STERKT på at den fryser! Tenk på kjølepastan som ligger mellom coldplate og peltiern... sikkert noen minuser der. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 AS3 har virkegrad mellom minus 40 og 160 grader hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 mvel, det er ikke kjølepasta jeg er ute etter.. bare en ikke-strømledende guffe som kan fylle ut diverse krinker og kroker. as3 er nok veldig uaktuelt. Lenke til kommentar
hce Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 *lese først, så svare* AS3 er vel ikke akkurat det du er ute etter nei :smile: Jeg vet at silikon duger helt bra ned mot 50 til 60 kuldegrader. Er vel mulig å bruke noe slags silikon. Eventuelt så pleier de fleste typer fett (grease) å holde ned mot 20 - 30 blå... Les nøye på pakken på det du kjøper er mitt råd :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 AS3 leder ikke strøm... Klin på litt DELFIA fett du! :wink: Fungerer "fett"! Fett isolerer som bare ****! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Bruk silicon basert kjølepasta du. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-11 18:53, MrA| skrev:AS3 leder ikke strøm... Klin på litt DELFIA fett du! :wink: Fungerer "fett"! Fett isolerer som bare ****! Jeg hadde ikke ville brukt AS.. Selv om det er oppgitt at det ikke leder strøm, så er jo AS sølvbasert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå