Vonbo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei. Jeg vet at p {background-image: url(bakgrunn.gif)} setter bakgrunn på en side, men hvordan henter jeg dette inn i dokumentet for at den skal virke? Er ikke kjennt med denne typen. Vanligvis henter jeg med class="p", men det virker ikke her. Kan noen si meg det? Er vel såre enkelt vil jeg tro. Jeg skal ha et lite bakgrunnsbilde som skal vises i en tabell... Takker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Jeg vet at p {background-image: url(bakgrunn.gif)} setter bakgrunn på en side Det er feil. Denne snutten setter bakgrunn på p-elementet. Dersom du skal ha et bakgrunnsbilde i en tabell, vil det vel bli noe ala: table.bildetab { background: url("bakgrunn.gif"); } <table class="bildetab"> <!-- innhold i tabellen --> </table> For å hente informasjon fra stilarket inn i html/php/whatever-dokumentet, brukes <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> i <head>-elementet (mellom <head> og </head>), men det visste du kanskje? Endret 20. september 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg ble usikker på hva du egentlig spør om nå, når jeg leser posten din igjen, men dersom du lurer på hvordan du henter egenskapene til p {background-image: url(bakgrunn.gif)} inn i dokumentet ditt, så trenger du ikke gjøre noen ting, da dette er en "universalregel" for all p-elementer. <p>Teksten her, denne får bakgrunnsbilde.</p> er nok. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvis du derimot setter #p { background: url(background.jpg); } lager du en "id". Den kan du hente inn på de p elementene du vil bruke den på. eks: <p id="p"> Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 du kan kun bruke en id ÈN gang pr side... hvis du derimot lager en class, kan du bruke den om igjen flere steder på samme side.. eks: .p { background: url(background.jpg); } <p class="p"> </p> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå