sutrekoppen Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Fint hvis noen kan hjelpe meg med følgende: Har akkurat kjøpt ny PC der jeg har et Radeon 9600 kort og en Hyundai Q17 monitor. Allt fungerte fint til jeg innstalerte driverne til skjermkortet. De fleste ganger går skjermen etter noen sekunder i svart når den kommer til windows, andre ganger hviser den et forvrengt bilde. Hva er problemet? Fungerer rett og slett ikke det kortet med den monitoren? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det er ikke monitoren det er noe feil med, men driverne. Blir bildet forvrengt i Windows, men ikke i boot, er det 100% driverproblem. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har svaret til deg! trykk F4/F6/F8 (avhenger) når maskinen starter, gå inn i sikkermodus, avinstaller driverene, gå inni vanlig windows igjen, og installer dem Funker ikke dette, og ingen kommer med en annen løsning, må du kanskje reformatere (Jeg har hatt dette problemet utallige ganger selv) Lenke til kommentar
sutrekoppen Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Jeg har prøvd å instalere driverene flere ganger ja, og også reformatere. Ingen ting fungerte. Prøvde også andre drivere fra ATI, men det fungerte heller ikke. Er det da hovedkortet og skjermkortet som ikke funker sammen? Har et Aopen AK89 hovedkort. Eller er det skjermkortet som er defekt? Lenke til kommentar
sutrekoppen Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Kan det forresten være fordi jeg ikke har servicepack1? Har litt prob med å få pc-en på nett på skolen her.. Endret 21. september 2004 av sutrekoppen Lenke til kommentar
Echizen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Det hørtes ut som et driver problem ... men kan jo ha noe med chipsettet og ATI driverne ... Flash bios og prøv det ville jeg gjort .... Tviler det har noe med Sp1 og gjøre Endret 22. september 2004 av Echizen Lenke til kommentar
sutrekoppen Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Funker sånn delvis nå etter at jeg satt ned AGP mode til 4X i BIOS. Delvis vil si at det fremdeles hender at skjermen går svart under oppstart av Windows. Leser da følgende på siden til ATI (som forklaring på at det hjelper å sette ned AGP mode): "If the system functions correctly this may indicate a problem with the AGP data path in the system. Several things may affect the AGP data path including other incorrect BIOS settings, a issue with the system BIOS, a memory issue, excessive bus noise, a display driver problem, etc.." Dette sier meg egentlig ingen verdens ting, og lurer på: Hva kan jeg nå gjøre for å få dette til å fungere bedre? (har lastet ned alle de nyeste driverne, så det skal ikke være årsaken lenger) Edit: Etter at jeg nå innstalerte de nyeste catalyst driverne ble det stabilt. Tjoho! Endret 24. september 2004 av sutrekoppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå