edahl Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 heisann, jeg vurderer å skaffe meg et nvidia kort (har mer eller mindre gått over til linux seh..) jeg lurer derfor på hvilket skjermkort som har diverse fancy stasj, men til en billig penge. (ca performance lik 9500pro til kanskje tusenlappen) er det mulig med en liten innføring i div. betegnelser som xt og blablabla osv. og evt. hvilke kort som er helt.. greit. eivind Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det blir ikke enkelt til rundt 1000 lappen dessverre. Det billigste nvidia kortet jeg vil anbefale deg er dette: Asus V9950 Geforce FX5900 128MB til 1595,- Det er ett bra kort. Ellers er betegnelsene slik: - Ultra (Topp modellene) - GT (Gjelder kun de nyere kortene i 6600 og 6800 serien.) - Ingen betegnelse er altså det som er standard Under standard har du altså XT og LE betegnelsene. De er svekket enten ved at de har lavere minnebuss, lavere klokkehastighet eller at de er begrenset i antall pipelines. Lenke til kommentar
tech Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Og for all del, ikke kjøp ATI kort for linux bruk. fx 5700 / fx 5900 / fx 5900 xt går fint i hvertfall da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå