IRRupt Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg brukte tutorialen på www.sindrem.com for å lage et script som laster et bilde til min MySQL database, og scriptet fungerer som det skal. Men idet bildet blir bekreftet opplastet kommer jeg til en helt ny side. Jeg vil gjerne at den beskjeden skal bli inkludert i min eksisterende layout. Her er koden det gjelder: <?php $result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO test (bin_data,filename,filesize,filetype,height,width)". "VALUES ('$data','$name','$size','$type','$height','$width')"); print "<p>Bilde ble lastet opp.</b>"; MYSQL_CLOSE(); ?> Anyone? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Her er funksjonen du leter etter: header("Location: url"); "url" må selvsagt byttes ut med den url'en du ønsker. Lenke til kommentar
erkos Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei Du ønsker kanskje at brukeren skal få sett meldingen din, gjerne i 1 sekund før du sender han videre. Da tror jeg du skal prøve å legge inn html-koden: <META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="1; URL=minkuleside.php"> (PHP vil klage på at du allerede har sendt HEADER information dersom du prøver å kjøre header() etter at du har printet ut noe.) Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Takker for tipsene! Løste problemet med "header already sent .." ved å benytte: header("Location:http://www.domene.net/index.php?s=fileuploaded"); Kanskje det er litt tungvint, men det funker smertefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå