Ripz911 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvordan lage VCD av avi? Er dette mulig? Altså når jeg mener VCD mener jeg Video CD som jeg brenner på en cd og spiller av i min DVDspiller... Noen som vet hvordan? Orker ikke skifte fra .avi til .mpg med et-eller-annet-stygt-program-som-jeg-ikke husker-hva-heter Lenke til kommentar
larsli Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Du har nok ikke noe annet valg enn å "skifte fra .avi til .mpg med et-eller-annet-stygt-program-som-jeg-ikke husker-hva-heter" da VCD er mpeg1. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Bruk først GSpot, så ser du hva du har som utgangspunkt. avi er et kontainerformat, som man kan putte mye forskjellig inni. Sannsynligheten er vel stor for at det er XviD/DivX enkodet innhold, men det skader ikke å være sikker. Dersom DVD-spilleren din støtter DivX og annet MPEG-4 innhold er det ikke sikkert det blir så mye jobb, men det har du kanskje sjekket alt?. Hvis den ikke gjør det, og avi-filen inneholder noe annet enn MPEG-1, så har du ikke annet valg enn å transkode til MPEG-1 dersom du vil ha en VCD. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 dvd spilleren min støtter Video cd, mer vet jeg virkelig ikke... kommer feilmelding når jeg velger en .avi fil til å "brenne" på video cden. Lenke til kommentar
larsli Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Nero vil automatisk prøve å konvertere fila til mpeg1 hvis du prøver å brenne en Video CD. Vil også si at kvaliteten på en VideoCD vil mest sannsynlig bli MYE dårligere enn originalfila med mye blocking og litt uskarpt bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå