firberblad Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner. Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst.. håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort. (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner. Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst.. håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort. (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). Nei, du må nok vente en liten stund da, p.g.a det er ikke kommet noen nye store lanseringer som overgår toppkortene enda. Og har ikke hørt om noen som skal lanseres snart heller. Men det kommer, men ikke før på ny året. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Forhåpentligvis så vil prisene falle når produksjonen tar igjen etterspørselen. Akkurat nå så blir jo 6800 og x800 kort revet bort nesten før de er på lager Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Jeg er nok desverre nødt til å vente et halvt års tid med å kjøpe nytt kort og innen den tid har vel kanskje prisene falt noe. En annen ting er jo at lanseringen denne gangen kanskje ikke har vært helt god.. Tenker da på problemne med å skaffe kort etc. 6800 serien kom vel faktisk i mai og det er vel først nå man kan bestille det uten å vente i flere måneder. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvis du tenker på AGP-korta, tipper jeg de vil falle litt i pris ettersom PCI-e blir innført. AGP er relativt 'gammelt' i pc-verden og det vil vel i verste fall stoppes å produseres. Radeon har jo sagt at de skal satse på pci-e og da tipper jeg vel Nvidia følger sånn smått etter. Dermed senker de vel prisene på agp-kort. Lenke til kommentar
Dj Laffen Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 tenker det faller i pris etter julerushet men prisen faller nok ikke ekstremt mye Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 når faller prisene på x800 og 6800 kort? .. Når det dukker opp noe nytt og bedre Var det ikke det som skjedde i fjor når 9800 Pro gikk fra å være det aller råeste av det råe til å bli nest råest da 9800XT kom på markedet? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse. Jepp! gå bak ryggen, det pleier jeg å gjøre! Legger av litt penger nå og da, uten å si noe til furien, vips! nytt skjermkort! Fine greier Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 For noen maktsjuke kontrollerende kjærringskræv dere har... Lær dere å ta kontroll selv på deres egne områder, bla. deres egne lommepenger og deres egen PC. Det er det eneste som nytter på sikt. (Også lar dere henne styre med sitt og sine lommepenger) Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tenkte jeg skulle spekulere i når prisene kommer til å falle på kort i x800 serien og 6800. Jeg husker at jeg kjøpte mitt nåværende 9800 pro kort i oktober i fjor. Da kostet det 3995,-kroner. Ble litt trist da det knapt en måned senere kostet 2500,-kroner. Når kan vi da forvente at prisene på de "hotte" kortene vil falle? Ser jo at 9800xt fortsatt holder en helt syk pris som ikke kan forsvares med noe som helst.. håpe jo at det ikke tar så lang tid før prisene faller på dagens beste kort. (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). 9800 xt er raskt... men 9800 pro er det mer forsvarli pris på.. Jeg synes at 6800 ultra er dt syk pris som ikke er forsvarelig til ytelsen eller noen ting....! Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 (har vanvittig lyst på et nytt kort, men min bedre halvdel eksploderer hvis det dukker opp ny harware i maksinen). Har din bedre halvdel god peiling på data? Vil hun merke at det kom inn et nytt skjremkort hvis hun ikke ser at du pakker det inn? Du kan jo gå bak ryggen hennes slik alle skikkelige mannfolk gjør Men som du sier ligger jo fortsatt 9800XT høyt i pris og det trur jeg nok toppkortene i dagens generasjon også kommer til å gjøre. Et kjøp av 6600GT eller X700 koster jo ikke skjorta samtidig som du får god ytelse. alt som står i nå maskinen nå er smugglet innomhus på uærlig vis ellers så er de kjøpt hos en kompis for en billig penge Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 ATI tenker vist på å senke prisene på nye kort... http://itavisen.no/art/1304434.html?PHPSES...f1103ce6a60ff70 Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det skulle visst komme et X800 XT med 512 MB minne snart. Men dette blir muligens priset så høyt at det kanskje ikke har noe å si for resten av markedet. Vanskelig å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå