Aldrack Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Leste her forleden at man ikke trengte kabinettvifter i noen maskiner. Hva skyldes dette og hvor går grensen? Har selv en litt høylytt vifte og kunne tenkt meg å koble denne ut hvis den er unødvendig. Kan jeg sjekke dette på noen måte? Mvh Mads Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Prøv uten og sjekk om systemet er stabilt Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Det har da litt med kjøleløsningen du har å gjøre. Om du på en eller annen måte henter luft utenfra for å kjøle ned CPU'en trenger du som regel ikke masse kabinettvifter til å trekke inn kaldluft. Om du har et svært fancy grafikk-kort som produserer mye varme kan det hende at du kunne trengt deg en vifte i døra i samme høyde. Men om maskinen er stabil selv om du har slått av viftene i spill så er det ikke noe å dvele ved. Jeg har en kjøletube med to vifter i hver ende. Har en temp på 39'C på CPU. Og nesten det samme på hovedkortet når alle kabinettviftene er satt ut. Nå kjører jeg med kabinettvifter og har temperaturene 37'C CPU og 27'C kabinett. Vinduet er litt åpent så der blir litt kaldere i kabinettet av den grunn. Ikke så aller verst til å være AMD XP2800+ Endret 20. september 2004 av Patience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå