Gå til innhold

Abit TH7-II RAID + P4 2,4 Ghz = Satanistisk overklokking ?

Anbefalte innlegg

Venter nå på mitt nye hk og cpu som er nevnt i emnet. Jeg bare undret på om det var noen der ute som har erfaringer med dette oppsettet og i hvilken grad jeg kan regne med å få overklokket denne cpuen. Ut i fra det jeg har lest fra før regner jeg nesten med å klare 3 Ghz uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjellsboe, jeg hadde samme hovedkort og det ruler noe jævlig, men jeg hadde bare en 1,8GHZ Northwood. Var vel oppi 2,6 på sitt beste (med luftkjøling). Solgte HK,CPU og Rambusen for litt siden, venter på Asus P4B533-E og P4 2,26 med 133FSB. To Corsair 256MB brikker ligger i sine poser ved siden av meg (PC3000).

Gleder meg til å se hvordan bussen på 4x133=533MHZ spiller inn på P4 ytelsen. Skal legge ut noen benchmarks når jeg får PC-en (komplott syndromet :grin:).

Lenke til kommentar

Orker ikke leke vannkrig med det første med en cpu til 7000,-

Når en ser hvordan 1,6 og 1,8 kan klokkes er det ikke grunn til å tro at 2,4 skal være noe dårligere på det området. Har hørt at boxed viftene til intel fungerer veldig bra så en får vel prøve seg litt frem.

Lenke til kommentar

Som jeg leste i en annen tråd her...

1,6 og 1,8 2,0, 2,2 og 2,4 GHz NW er CPU'er i samme gruppe. Man kan si det slik at 2,4 er en overklokka versjon av 1,6 faktisk. Det er ankelte andre forskjeller også da... Men de er små. Ikke bli overraska om du ikke kommer deg opp til 3GHz med luft.

Lenke til kommentar

Enig med deg Socratex^. Bortsett fra at jeg ser på 1.6 som en undreklokket 2.2, som derfor klokkes tilbake til den hastigheten den er laget for :grin:

Uansett, jeg ser at der et alt for mange som ser at du kan klokke opp en 1.6GHz med 800MHz, og derfor trekker den konklusjonen at en 2.4GHz også kan klokkes opp med 800MHz. Dette er ikke tilfellet.

Riktignok så er 2.2 og 2.4GHz prosessorene mest sannsynlig fra en "bra" serie, og altså lansert på disse hastighetene. Derfor har de større muligheter til å nå f.eks 3GHz, men i utgangspunktet er prosessorene like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...