Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT-Problemer (telenor, Zyxel modem, 3Com Router)

Anbefalte innlegg

Hei !

Driver emd azereus som mange andre.
Men med meg går da vestentlig tregere enn med andre.
Jeg seeder mye og ligger greit ann på "profil".

Men jeg trur det må vere porten sant..
Portene som jeg har fått med andre (som dei bruker, andre leverandører da mimer o.l ).

Men når jeg prøver en av dei portene jeg får, får jeg da "NAT-Feil".
Så jeg prøver da å komme meg innpå Modemet. men det går ikkje(er via router)
Uten router kom jeg til siden men klarer heller ikkje å logge inn. har rett brukernavn og instillinger.

MEN er det noen andre med telenor her som har grei hastighet..gi meg den porten dere bruker... så kanskje det fikser seg..

Som sagt :
Telenor adsl 2mb`s linje
3Com Router
Zyxel Prestige 650 Modem..

MvH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe poeng å prøve å logge seg på Zyxel-modemet, fordi det inneholder ingen NAT. Har selv Telenor Online med 3Com router med samme modem, og har ingen problemer med hastigheter. Bruker ikke Azereus, men andre P2P-programmer.

Du kan jo prøve å ta en titt på denne siden, for hvordan du forwarder porter på riktig måte fra routeren din. Husk å låse maskinen din til en fast IP-adresse i routeren.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
åpna 1-9999 og fikk fremdeles nat feil..  testa heilt random med porta da.. men 8080,6881-6889 og 1 og 9999 .. ja. veitF**n ej...

Det å åpne alle portene er ikke spesielt lurt, da det blir mye lettere å lure seg inn via bugs og sikkerhetshull på makinene bak ruteren. Det du må gjøre er å åpne de portene du trenger og vidresende dem til rett pc. (Port forward evt virual servers.)

Derfor er det også lurt å sette statisk IP på denne maskinen, da det er meget slitsomt og gå inn og endre alle reglene i port forward når leien på den dynamiske adressen går ut og du får en ny IP.

Lenke til kommentar

Åpne en port range som innebærer en mindre sikkerhetsrisiko,å åpne ranges < port 1024 er ikke noe særlig i utgangspunktet. Åpne f.eks port 15000-16000 i router slik at trafikk på disse portene blir routa videre til ip'en som bittorrent kjører på,og angi denne rangen i klienten du bruker. Da skal alt fungere greit. Du vil uansett ikke få godfart på alle torrents,sånn er det bare. Jeg har 2048/640 linje,og jeg får alt fra 10KB/s til 230 KB/s.

Edit: leif

Endret av mrOwnage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...