BigDaddy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Problem med installasjon av Windows XP Maskinvare: Gigabyte hovedkort. AMD XP1600 CPU 2*128mb ram + 1*256 mb ram. 24X cd rom PCI Skjermkort. 80GB 7200rpm hard disk. ( Seagate ) Jeg booter opp med windows xp cd platen. Og den begynner å laste inn filer. Men den stopper da den kommer til der den laster inn filene for SCSI og Fat32 og NTFS filsystem. Da får jeg bluescreen med feil meldingen: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA og IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL ...det varierer på hva slags feilmelding jeg får. Først trodde jeg cd-rom var defekt, for det virka som den leste litt dårlig, så jeg testet med en 32x cd rom og en 52x cd rom, uten at det hjalp. Jeg har prøvd å starte opp med 1*128 ram brikke, 2*128 ram brikke, 1*256 brikke, ja omtrent alle kobinasjoner, uten at det hjalp. Har også prøvd å starte opp med et annet PCI skjermkort samt et AGP skjermkort, uten at det hjalp. Jeg tok ut harddisken og formaterte den til NTFS på en annen pc, uten at det hjalp. Har også prøvd en 15gb harddisk, uten at det hjalp. Noen som har noen ideèr? Jeg har ikke skiftet IDE busser/kabler enda. Har heller ikke juster på IRQene enda. Jeg skal teste minnet med memtest86 senere i dag. Noen som har noen ideèr? Håper det er riktig plass å poste dette. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Kan det være Windows CD-en som er ødelagt? Har du prøvd en annen CD? Og til informasjon: låning av andres CD-er er fullstendig lovlig i dette tillfellet, da det er lisensen du betaler for, ikke CD-en. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Har også prøvd med Windows 2003 server cd plate. Du kan bruke andres CD plate hvis du skriver inn din egen lisens. Det er fullt lovlig. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Du kan bruke andres CD plate hvis du skriver inn din egen lisens. Det er fullt lovlig. Sorry. Trodde du skrev Ulovlig. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Tok et par søk på microsoft.com - http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;271955 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;829364 Dersom et av disse ikke er tilfellet så kan det være et ustabilt hovedkort. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Er nok redd for at det kan være hovedkortet. Jeg skal teste å flashe biosen også før jeg prøver et annet HK. Takk for svar i hvert fall. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Har bytte ide kabler også. Memtest86 kjørte i ett døgn uten feil.. Jeg trodde den skulle gå av, av seg selv. Har også flashet biosen uten at det hjalp noe på bluescreenen. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Nå har jeg byttet hovedkort. Og ikke en eneste bluescreen. Altså det var defekt hovedkort visst noen skulle komme ut for samme problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå