Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått noen 12cm vifter. 2 stk Papst (4312M-S) og 2 stk Nidec (Beta V TA 450DC).

Prøvde å koble de på viftekontakten på hovedkortet (MSI K7T Pro 2A), men viften startet ikke. Hva er grunnen till det? Klarer ikke hovedkortet å trekke vifta?

Noe annet? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papst viftene skal garantert ikke ha 120V, men jeg tror de kanskje er beregnet for vekselstrøm. Så noen Papst 120mm vifter (for vekselstrøm) i en eller annen boks (altså ingen datamaskin) en gang. Rart navn på Nidec'ene. Har en Nidec 92x92x25mm i kassa mi, men gidder ikke sjekke hva den heter. Sorry Mac :razz:

Det kan forresten være noe herk å koble strømkrevende vifter rett på hovedkortet!! Risikerer å ødelegge hele kortet.. anbefaler jeg deg å koble til molex-kontaktene!! Bare relativt "små" vifter bør kobles til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Hei sunh!

Du skrev:

«Kanskje det ikke er 12v vifter, men 120v? Modellnavnene er ihvertfall veldig ulike fra 12v papst-viftene på microplex.»

Å joda, viftene er 12 Volt de.

Nidecen er på 12 Volt DC 0.28A

Papsten er på 12Volt DC 2.6W (6-15V DC).

DC – er det vekselstøm?

Hei fat_gay!

Jeg fikk viften fra en venn av meg som er i militæret for tiden(på dataavdeling)

Han skrudde dem ut av gamle 19" serverboards.

Hei mFaFa!

Jeg prøvde dem på de strømledningen fra PSUen og da fungerte viftene fint. Men viftehullet foran på mitt Aopen HQ45(?) drittkabinett er beregnet for 60 eller 80 mm vifter, så disse viftene fikk rett og slett ikke nok luft. Skal bygge meg nytt kabinett i MDF, så jeg får nok bruk for et par av dem.

Forresten, her er linken til tekniske data for Nidec-vifta:

http://www.nidec.com/ta450dc.html

(modellen jeg har er: C31873-59A) og blåser 85 CFM.

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-05-12 17:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...