PapaDon Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Har koblet den RØDE rca ledningen fra xboxen min til stereoannlegget mitt. Skal for øyeblikket bare ha stereo, men holder det da bare med den røde ledningen, eller må jeg ha den grønne også? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Når det analogt signal det er snakk om, må du bruke 2 vanlige coaxial (rca er navnet på pluggene som sitter på coaxial-kablene dine) for å få stereo-lyd. Bruker du kun den som ikke er rød (den er vanligvis hvit eller svart, rart hvis den er grønn hos deg) vil du få mono-lyd. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Mener at jeg har prøvd med begge, (det står L og R på de to kablene, godt mulig den ikke er grønn) da jeg prøvde med den andre kom det en høy summelyd fra anlegget, men kan jo prøve en gang til Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Hvis det er orginal Xbox ledning,er det jo 3 rca plugger.Rød og hvit er høyre og venstre lydkanal.Disse kobles til anlegget.Den siste er gul og er video (bilde).Den kobles til tv.Grønn rca er det ikke på Xboxen,hvis du da ikke har en uorginal kabel som støtter komponent-video.Da er det en rød,blå og grønn.Disse brukes til bildeoverføring. Endret 20. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Når det analogt signal det er snakk om, må du bruke 2 vanlige coaxial (rca er navnet på pluggene som sitter på coaxial-kablene dine) for å få stereo-lyd. Bruker du kun den som ikke er rød (den er vanligvis hvit eller svart, rart hvis den er grønn hos deg) vil du få mono-lyd. Hvorfor sier du at han IKKE skal koble den røde til anlegget? Det er jo helt feil.Rød er jo høyre lydutgang. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 husker ikke fargene, men er helt sikker på at det er original ledning. På scart omformer tingen står det R og L, men mener å huske at den skurret noe sinsykt, men kan prøve en gang til Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvorfor sier du at han IKKE skal koble den røde til anlegget? Det er jo helt feil.Rød er jo høyre lydutgang. Det er ikke det han skriver, les det en gang til. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) skru av tv eller steroanlegg når du kobler...så slipper du sprengte høytalere. for den støyen du hørte tok nesten knekken på høytalerene mine. komm et skikklig smell.så vær forsiktig og skru av når du kobler. rød og hvit er lyd gull er video Endret 24. september 2004 av dopus Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Når det analogt signal det er snakk om, må du bruke 2 vanlige coaxial (rca er navnet på pluggene som sitter på coaxial-kablene dine) for å få stereo-lyd. Bruker du kun den som ikke er rød (den er vanligvis hvit eller svart, rart hvis den er grønn hos deg) vil du få mono-lyd. coaxial er betegnelsen på en type kabel. Rca er en type plugger. Til lyd bruker man typisk rca plugg, men ikke coax. Knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå