DerKAizeR Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei og hopp Jeg har gått til anskaffelse av nytt hovedkort og CPU. Og har med dette fått lyst til å presse litt mer ut av den nye PC'en min. Men hittil er jeg litt skuffa over mitt nye systems "overclockability". Får ikke HTT/FSB'en opp til mer enn 205mhz i bios. Prøver jeg å sette den stort høyere, så starter den ikke. Øking av spenning hjelper ikke på noen måte.. RAM Timings er ganske "beskjedne": CAS Latency (CL) 2T RAS To CAS Delay (tRCD) 3T RAS Precharge (tRP) 3T RAS Active Time (tRAS) 6T Row Cycle Time (tRC) 12T Dette er tydeligvis "standarden" i bios... Setter jeg timings til det brikkene _skal_ takle (2-3-2-5), så vil ikke pcen starte.. Har hittil prøvd 3 forskjellige BIOS'er, 1.1, 1.4 og den jeg kjører nå er 1.5b2 eller no. Uoffisiell. I Windows derimot, har jeg med ClockGen klart å kjøre FSB opp i 230-235mhz uten problemer. Hvis noen har noen tanker/idéer/forslag til hva jeg kan gjøre for å få ting til å fungere optimalt, så er det bare å komme med dem.. og BTW Specs Er: Minne - OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 (2-3-2-5) Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum CPU - Athlon 64 3000+ "Newcastle" DH7-CG Bios - 1.5b2 OS - Win XP Pro SP2 Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har hatt problemer men å kjøre CL2, på det samme hovedkortet. Test CL 2,5, du vil ikke miste noe nevneverdig ytelse pga. det, og tjene en hel del hvis det gjør at du kan overklokke mer. Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Det fungerte bra det, takk FSB = 238mhz @ 1.85v CPU = 2380mhz @ 1.55v Et lite tips, ikke begynn med overklokking når man er overtrøtt Men lurte på en ting. Passer OCZ DDR Booster på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå