nyr Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Vet noen hvor jeg kan skaffe en slik prosessor? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvorfor 400 MHz FSB? Du får neppe tak en ny slik CPU i dag. Du kan prøve www.bruktmarked.no hvis du ikke er absolutt nødt til å ha garanti. Men du kan jo fint kjøpe en med 533 eller 800 MHz FSB, og underklokke den litt, hvis hovedkortet ditt ikke støtter mer enn 400 MHz FSB. Lenke til kommentar
nyr Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Det var ett bra tips, men hvordan finner jeg ut dette? - Har bruksanvisningen til mitt hovedkort. Er litt blank på dette området..... Lenke til kommentar
nyr Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Hovedkortet herter Asus P4T-E Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Etter hva jeg kan se, så støtter ikke ASUS P4T-E prosessorer med raskere FSB enn 400 MHz, og raskeste prosessor som støttes er 2.4 GHz. Nå er det kanskje på sin plass å spørre om hvorfor du trenger en ny prosessor... Døde den gamle, eller vil du bare oppgradere? Hva brukes PC-en til? Om du spiller mye, og vil oppgradere, vil jeg anbefale deg å kjøpe ganske nytt system. Ny CPU, nytt hovedkort og nytt minne. Siden hovedkortet ditt bruker minnetypen RDRAM, kan du ikke bruke det gamle minnet ditt på nyere hovedkort, siden de støtter SDRAM (DDR). Men om det dreier seg om en familie-PC som det ikke spilles heftig på, kan du nesten nøye deg med en Celeron-prosessor, selv om de er ufattelig svake (ikke la deg lure av de høye MHz-tallene!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå