stian-hg Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Jeg kommer før eller siden til å bruke to PCer paralelt og lurer i den forbindelse på om det er mulig å bruke et tastaur og en mus på to PCer ved hjelp av et slags adapter med to kanaler, eller noe lignende? Jeg vet ikke om et slikt adapter finnes, men hvilke muligheter er det for dette? Det er sparsomt med plass her og et ekstra sett tastatur/mus er et for mye. EDIT: Tenker da på tastatur og mus med tråd. Jeg spiller en del og ønsker da å kunne bruke utstyr med tråd Endret 19. september 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 javisst! dette settet var det billigste på komplett. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Takker! Ser også at dette kan være en mulighet. Ved hjelp av slik fjernstyring kan jeg vel utføre hva det måtte være? EDIT: Til informasjon akter jeg å bruke PCen jeg skal fjernstyre til filarkiv, nedlasting, backup av DVD og CD-plater og sikkert også andre ting. Endret 19. september 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
klb Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hvis du skal bruke fjernstyring vil jeg anbefale deg å heller bruke RealVNC. Dette er et meget enkelt program som er lett å sette opp. Bruker det selv, kjekke saker Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Hvis du skal bruke fjernstyring vil jeg anbefale deg å heller bruke RealVNC. Dette er et meget enkelt program som er lett å sette opp. Bruker det selv, kjekke saker Ser ut som man må betale for dette, det vil jeg helst unngå Jeg har testet litt mot en annen PC i huset og fjernstyringsfunksjonen i Windows XP Pro ser ut til å fungere utmerket. Jeg stiller ikke spesielt store krav, det er kun for å administrere to PCer som fysisk står ved siden av hverandre. Det ser ut som den eneste begrensningen er at jeg ikke kan skru av og på den andre PCen, stemmer dette? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 De forskjellige VNC variantene er vel open source og gratis. Jeg bruker UltraVNC, og det er vertfall gratis. Jeg synes det er bedre en programmet som følger med i Windows XP, og ja, du kan også slå av pc'ene du administrere med den. Brukervennligheten er vertfall stor! Du kan lage en snarvei som du legger på skrivebordet, så kan du bare dobbelklikke der for å åpne skrivebordet på den andre pc'en. Enklere kan det ikke bli Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 TightVNC er også ett alternativ du kan prøve. http://www.tightvnc.com/ Dette har ikke så veldig mange funksjoner, men tar det igjen med å være veldig raskt (forutsatt at du har brukbar cpu på host-maskinen) samt at det kun bruker 2 porter. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Ser nå at det kan lastes ned gratis. Er ikke alltid greit å stokke tall og bokstaver så tidlig på kvisten Takk for innspill, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå