svennand Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Sitter med laptopen min på hotellrommet og hører på diverse musikk type variert. grunnet veldig kravstor til lydkvaliteten har jeg gått for koss pro4aat problemet mitt er at siden headsetet er såpass high tech at jeg hører veeeldig mye detaljer. blant annet hører jeg en konstant susing i bakgrunnen (tror det har noe med strømmen å gjøre at skjermkortet i laptopen er dårlig jorda.) denne suselyden har en fast frekvens og går ikke opp eller ned i styrke i forhold til lyden. det vil si jeg kan skru helt av lyd ut i pcen og fremdeles høre den og jeg kan skru opp musikken uten at suselyden går opp i volum. etterhvert blir susingen overdøvet av musikken men skiftingen mellom sangene er veldig irriterende da lyden atter en gang høres. den andre kjedelige tingen er at jeg hører mekanisk støy (cd rommen spinner opp osv) finnes det en eller annen form for boks som man kan koble mellom lyd utgang og headset som filtrer vekk denne ulyden. eventuelt forsterker signalet siden pro4aat er temmelig tungdrevne akkurat nå sitter jeg med ett par logitech høytalere som forsterker lydsignalet (og ja lyden er der selv om jeg bare kobler headsettet direkte i pcen) pcen er forresten av merket ECS 556E har testet headsettet på hjemmekino forsterkeren min og da er all form for ulyder vekke (altså er det ikke noe galt med headsettet.) Lenke til kommentar
gonzo73 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hadde det samme problemet selv. Ble kvitt nesten all støyen ved å gå inn på volume control og deaktivere/skru ned volumet for cdplayer og microphone. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Hadde det samme problemet selv. Ble kvitt nesten all støyen ved å gå inn på volume control og deaktivere/skru ned volumet for cdplayer og microphone. prøvd ditta men har ikke hjelpt i mitt tilfelle Lenke til kommentar
larsli Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 En ting som jeg synes er merkelig er på min laptop. I Windows suser det som bare pokker (selv med mute av CD og mikrofon) mens i Linux er det nesten helt stille! Mulig windows ikke klarer å mute helt? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Har du mulighet til prøve et eksternt lydkort? Finnes i mange varianter, bla. med USB tilkobling. Denne f.eks. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Har du mulighet til prøve et eksternt lydkort? Finnes i mange varianter, bla. med USB tilkobling. Denne f.eks. har tenkt på dette ja om ett eksternt lydkort kanskje ville gjøre susen. får se om jeg får råd snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå