phun-ky Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Kan man sette bakgrunner til div tags/layers? farger eller bilde? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 #eksempel { background: green url('link/til.bilde'); width: 500px; height: 300px; } <div id="eksempel"></div> Med andre ord, ja. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Så må man huske på å sette bredden og høyden av det bildet du skal ha som bakgrunn. da. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Så må man huske på å sette bredden og høyden av det bildet du skal ha som bakgrunn. da. Huh? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tror Purify mener at man må sette bredde og høyde på div'en. Hvis det ikke er innhold i div'en, så vil den ikke "blåse seg opp". Derfor må man sette like stor bredde og høyde på div'en som bildet som skal være i bakgrunnen er. Var det det du mente, Purify? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det er jo nettopp det SirIce har gjort. Jaja, skal ikke mase mer jeg. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det er jo nettopp det SirIce har gjort. Jepp, jeg formulerte meg kanskje litt badass. Men, poenget mitt var at han må sette bredden og høyden på det bildet han skal ha inn, og at 500px og 300px ikke er "standarder" som fungerer på alt, ettersom det kom rimelig godt fram at personen som spurte ikke kunne så veldig mye CSS. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Altså, Purify: #eksempel { background: green url('link/til.bilde'); width: 500px; height: 300px; } width og height i koden er ikke bredden og høyden til bildet, men bredden og høyden til elementet som skal ha et bakgrunnsbilde. Det virker som om du roter litt med det. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) width og height i koden er ikke bredden og høyden til bildet, men bredden og høyden til elementet som skal ha et bakgrunnsbilde. Det virker som om du roter litt med det. Hm, ok. Så man kan altså ha en div som er 700x700px mens bildet bare er 500x500px? Joda, da visste jeg det også. Men som sagt, jeg tror ikke trådstarter hadde skjønt så mye hvis bildet hans ikke hadde blitt vist, i likhet med hva jeg gjorde, men det tar vi ikke nå. Endret 20. september 2004 av Purify Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 hehe, funker dette. prøvde det før, men når du kombinerer divs/layers og php (mysql) kan det bøgge litt i koden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå