Gå til innhold

HPT370 PROBLEM - Finner ikke diskene..(!)

Anbefalte innlegg

Jeg har ABit KT7A-RAID v1.0~1.2 og kjører 2 stk. WD200BB disker i RAID0 på HPT370 kontrolleren. Diskene står forresten på samme ATA-100 kabel, dessverre. Problemet mitt lyder som følgende;

Hver eneste gang jeg starter maskinen, etter den har stått avslått en stund, finner den ingen av diskene tilkoblet hpt370! Jeg har selv funnet en midlertidlig løsning (som ikke er god nok!): Skru bryteren på powersupplyet AV, trykke start knappen (powersupplyet utlader seg, du hører viftene starter), skru bryteren på powersupplyet på, trykke start knappen (!) Først da finner maskinene diskene tilkoblet hpt370 - Helt sjukt! :sad:

Jeg VET det er flere folk på forumet her med samme problem.. Enten de har ABit KT7-RAID / ABit KT7A-RAID / MSi K7T266Pro2-RU ..? Han med MSi kortet blei til slutt så lei at han ga blaffen i hele RAID oppsettet! Jeg tror ikke det er et problem relatert til disker. Dette fordi jeg sitter med bare Western Digital disker, mens andre med IBM disker OGSÅ har problemet.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre!! Håper virkelig noen kan hjelpe meg! Forhåpentligvis er det folk på forumet med samme problem, som leser denne tråden :smile: Har lest masse på go.to/kt7faq uten hell..

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Abit kg7-raid som jeg bruker 2 stk wd400bb i raid-0, har aldri vært noe som helst feil med de, starter og går uansett. Jeg bruker 2 ata-100 kabler, en disk på hver raid kontakt på hk. dette har jeg hørt er den beste løsningen..

Lenke til kommentar

Hm, okei. Skaffer jeg et par nye ATA-100 kabler og kobler diskene slik de er alene på IDE3 & IDE4. Har og lest at raid'en blir best med diskene alene på hver sin kanal. Men har ikke nok kabler til det, så må kjøpe nye uansett :smile: Det er forresten blodpris :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...