tigergutten Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Chess tar (eller iallefall tok, for jeg sjekket opp idag igjen, og da ligger prisen på 1,50) 3 kroner meldinger for å sende til utelandske nummer Not impressed! Trodde det kostet akkurat det samme som til norske nummer, det har det iallefall gjort i lang tid. Chess er flinke og sende ut varsel og brev om når de senker prisene, men når de plutselig legger til nye priser på eksisterende tjenester, da er det helt tysnad... Er det slik at de forskjellige operatørene tar seg ulikt betalt etter hvor mld skal henn nå?? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei De har hele tiden tatt 1.49 pr.meld som sendes til utlandet Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Sikker? På min spesifiserte regning står det 3 kr pr mld ser du Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har du sendt fra Norge til utlandet eller har du sendt mens du har vært i utlandet til noen du kjenner som er i Norge?Det er forskjell på det.Chess har hele tiden tatt 1,48 for sending fra Norge til utland,det har aldri kostet det samme som til å sende i Norge.Netcom og noen av de mindre har samme pris uansett hvem du sender til Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Var fra norge til utlandet, er selvsagt klar over at det koster mer i utlandet. På regningen står det "utgående sms til utlandet"... antall og prisen Når jeg går på den spesifiserte regningen står det istedenfor nummeret "SMS R GR"...? Aner ikke hva det betyr. Var på Netcom sin side i stad (som forresten var elendig oppsatt), og så at de ikke hadde egen pris til utlandet... Vurderer STERKT å skifte (selv om jeg ellers er fornøyd med chess), sender mye meldinger til folk som studerer i utlandet ser du.. (takker for info smoker2) Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hvorfor tar du ikke kontakt med Chess,når du mener det er feil med prisen i forhold hva det står deres i oversikten? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Regner ikke med at det er feil (desverre). Men koster lite og ta en tlf og høre med de, får gjøre det imorgen. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Var på Netcom sin side i stad (som forresten var elendig oppsatt), og så at de ikke hadde egen pris til utlandet... Vurderer STERKT å skifte (selv om jeg ellers er fornøyd med chess), sender mye meldinger til folk som studerer i utlandet ser du.. Skrev til netcom ang. smspris til utlandet for en tid siden og fikk beskjed om at de har samme pris til norge og utlandet. Dette gjelder også de virtuelle operatørene som benytter netcom sitt nett det som er litt lureri hos chess er at selv om du har chess med netcom så tror jeg at de trekker ekstra for sms til utlandet. Er ikke sikker, men har en sterk mistanke om dette. Om du sender mye sms til utlandet så gå for talkmore eller one mobile. koster det samme i norge og utlandet. Liten digresjon: Jeg studerte i danmark i vår og der finnes det en masse billige forhåndbetalte alternativer. alle anbefalte med Http://www.telmore.dk da de vistnok var billigst, 0.20/sms. Når jeg sjekket litt nærmere viste det seg at de tok 2,70(!) for sms til utlandet. Det var ingenting de reklamerte med akkurat. Det endte med at jeg ble kunde hos http://www.cbb.dk som tok 0.19/sms både til innland og utland. Det var et par av vennene mine der som endte opp med TelMore og brukte en helvetes masse penger på sms til utlandet, som i grunnen var penger ut av vinduet for det meste. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Regner ikke med at det er feil (desverre). Men koster lite og ta en tlf og høre med de, får gjøre det imorgen. Hei Var i kontakt med Chess nå,de sier at pris på sms til er 1,48 og må det være noen annet som du har brukt hos chess,søkt på telefonnr etc,innholdstjenester Lenke til kommentar
caesar* Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Liten digresjon: Jeg studerte i danmark i vår og der finnes det en masse billige forhåndbetalte alternativer. alle anbefalte med Http://www.telmore.dk da de vistnok var billigst, 0.20/sms. Når jeg sjekket litt nærmere viste det seg at de tok 2,70(!) for sms til utlandet. Det var ingenting de reklamerte med akkurat. Det endte med at jeg ble kunde hos http://www.cbb.dk som tok 0.19/sms både til innland og utland. Det var et par av vennene mine der som endte opp med TelMore og brukte en helvetes masse penger på sms til utlandet, som i grunnen var penger ut av vinduet for det meste. TalkMore skal visst ha kjøpt opp "platformen" til Telmore i Norge, sikkert derfra de har fått navnet TalkMore... Lenke til kommentar
catscratch Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har chess kontant og det koster kr. o,49 å sende sms til Storbritania...... Dyrere til andre land ? Avhengig av ab ? "just wondering" Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har chess kontant og det koster kr. o,49 å sende sms til Storbritania...... Dyrere til andre land ? Avhengig av ab ? "just wondering" Hei Er du sikker på det at det er 0,49,i prislisten så står det 1,48 pr mld til utlandet Lenke til kommentar
catscratch Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 hei smoker2 ! Har sett det samme som du når det gjelder prisliste, men jeg sender sms for 0,49 til Storbritania og har gjort det lenge nå. Chess kontant bruker telenor sitt nett så vidt jeg vet..... Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Regner ikke med at det er feil (desverre). Men koster lite og ta en tlf og høre med de, får gjøre det imorgen. Hei Var i kontakt med Chess nå,de sier at pris på sms til er 1,48 og må det være noen annet som du har brukt hos chess,søkt på telefonnr etc,innholdstjenester Fikk svar fra de nå, lang kø = sendte en mail heller. De sa, som også du sier at det koster (nå, de sa ingenting om hva det hadde kostet før), at det kostet ca 1,50 pr melding til utlandet. Viste seg å være en liten missforståelse på regningen min, så jeg har ikke betalt 3kr mld til utlandet ... (sorry mate ) MEN; jeg er VELDIG sikker på at jeg før bare har betalt "vanlig" takst for sms`er til utlandet.. skjelsba: ,20 pr mld var fælt billig!! VIL HA! Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 skjelsba: ,20 pr mld var fælt billig!! VIL HA! Bare å flytte til danmark! De har også 0,25 i oppstartsavgift Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Se her: http://www.utgifter.net/forside_22.php Ser ut til at det kun er Telenor og Chess som tar ekstra betalt for sms til utlandet. Hmm, er visst på tide å skifte til Mobyson eller noe slikt... Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 En link for han sjefen på Chess å ta en titt på, å bli sammenlignet med Telenor er IKKE god reklame (sorry alle telenor elskere). Noen som tar utfordringen og sender ham en mail? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei Det vil ting med sms prisene til utlandet når det gjelder Chess om ikke alt for lenge. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Hei Det vil ting med sms prisene til utlandet når det gjelder Chess om ikke alt for lenge. Er det mulig å be om en utdypning? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei Det vil ting med sms prisene til utlandet når det gjelder Chess om ikke alt for lenge. Er det mulig å be om en utdypning? Ikke annet at det blir billigere i følge her Vollvik,fikk mail fra ham i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå