Gå til innhold

Hvordan liker du biffen din stekt?

ahpadt

Anbefalte innlegg

Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) :evil:

Endret av lindasl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
biffen skal være: medium 1, til medium 2 :) (blir sur om jeg får den noe mer stekt)

De forskjellige Norske måter å få biffen på:

Lite stekt

Medium 1

Medium 2

Gjennomstekt

Godt stekt

Og for de spesielle.. Kremert.. :p

Altså. Ingen bestiller en rå biff. ;)'

Medium 1 og Medium 2 er nytt for meg. Alltid bare vært "medium" eller "medium-rare".. :hmm:

Bestilte en medium biff på en restaurant i oslo (tgi fridays) for en stund siden og syntes den var for mye stekt. Liker ikke biffen når den er stekt så lenge at den er helt tørr på kantene..

Lenke til kommentar
biffen skal være: medium 1, til medium 2 :) (blir sur om jeg får den noe mer stekt)

De forskjellige Norske måter å få biffen på:

Lite stekt

Medium 1

Medium 2

Gjennomstekt

Godt stekt

Og for de spesielle.. Kremert.. :p

medium 1 helt klart, du skall se blod men ikke bade i det :grin:

Lenke til kommentar
Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) :evil:

ho gives a fock ?? smaker godt

biff skal være ytrefile eller indrefile ikke entreco eller andre deler av kua ..

kua skal ikke være av type nrf (norsk rød fe) som er kuer som står på bås og blir melket .. det er bare gammelt seigt og fælt

skal være en eller annen rase laget for spising som aldri har sette en melkemaskin i sitt korte liv

og for og ikke ødelegge smaken ska biffen stekes på HØY varme til saften siver ut snu og gjenta , demp varmen og stek til ønsket grad av gjennomstekthet er opnodd .

eg liker den praktisktalt rå , med sopp god saus en en ellerannen type poteter

Lenke til kommentar
Medium..

Kjørt på kraftig varme på slutten for å få en litt crispy overflate.

den kraftig varmen skal komme først , for og lage en stekeskorpe og holde alle saftene inne i biffen , steker man på lav varme forsvinner all smaken og alle saftene i biffen

Lenke til kommentar
pepperbiff medium stekt, med bakt potet å peppersaus :love:

Peppersaus er digg!,gjerne dunket på slike tynne pomfrites for min del,.nam..nam!

Husker da eg spiste biff på en resturant i Belgia for flere år tilbake,..det var en smaksopplevelse eg aldri glemmer!

Desverre har eg så langt aldri smakt lignende her i norge uansett om eg lager sjøl eller er på resturant.

Er det egentlig mulig å få tak i god biff i butikkene her i Norge?

Lenke til kommentar

Jeg liker biffe medium-rare til medium, alt etter som hvor jeg spiser. Den beste bifffen (som jeg har spist på restaurant) må være på Big Horn Stake House i Oslo. Saftig liten grillet 180g sak :thumbup:

Den beste biffen jeg har smakt må være en gang onkel grille en 1,5Kg indrefilet.

Da jeg jobbe på Rema i sommer kunne jeg ta med meg kjøtt som var gått ut av dato. Jeg synes biffen ble best når det hadde gått utav dato og ligget i kjøleskapet en uke, da hadde den endre farge fra rød til litt mer grå. Da ble den skikkelig mør! Aldri hatt fryseren så full av kjøtt som i sommer :D

Lenke til kommentar

ho gives a fock ?? smaker godt

biff skal være ytrefile eller indrefile ikke entreco eller andre deler av kua ..

kua skal ikke være av type nrf (norsk rød fe) som er kuer som står på bås og blir melket .. det er bare gammelt seigt og fælt

skal være en eller annen rase laget for spising som aldri har sette en melkemaskin i sitt korte liv

og for og ikke ødelegge smaken ska biffen stekes på HØY varme til saften siver ut snu og gjenta , demp varmen og stek til ønsket grad av gjennomstekthet er opnodd .

eg liker den praktisktalt rå , med sopp god saus en en ellerannen type poteter

T-bone? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...