lindasl Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) Endret 22. september 2004 av lindasl Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 eh... takk for infoen Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) veldig viktig å få med Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 biffen skal være: medium 1, til medium 2 (blir sur om jeg får den noe mer stekt) De forskjellige Norske måter å få biffen på: Rå Lite stekt Medium 1 Medium 2 Gjennomstekt Godt stekt Og for de spesielle.. Kremert.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 biffen skal være: medium 1, til medium 2 (blir sur om jeg får den noe mer stekt) De forskjellige Norske måter å få biffen på: Rå Lite stekt Medium 1 Medium 2 Gjennomstekt Godt stekt Og for de spesielle.. Kremert.. Altså. Ingen bestiller en rå biff. ' Medium 1 og Medium 2 er nytt for meg. Alltid bare vært "medium" eller "medium-rare".. Bestilte en medium biff på en restaurant i oslo (tgi fridays) for en stund siden og syntes den var for mye stekt. Liker ikke biffen når den er stekt så lenge at den er helt tørr på kantene.. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Mør og deilig. Slik at jeg ser at det er et blodig, eksklusivt og deilig dyr jeg spiser. ikke noen forsvidd aske. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg byr på middag hos meg neste gang dere er i nærheten! Hvor er Sokna!? Liker den medium, ikke blodig, men saftig. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Medium.. Kjørt på kraftig varme på slutten for å få en litt crispy overflate. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 biffen skal være: medium 1, til medium 2 (blir sur om jeg får den noe mer stekt) De forskjellige Norske måter å få biffen på: Rå Lite stekt Medium 1 Medium 2 Gjennomstekt Godt stekt Og for de spesielle.. Kremert.. medium 1 helt klart, du skall se blod men ikke bade i det Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Nå ble jeg farlig sulten. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) ho gives a fock ?? smaker godt biff skal være ytrefile eller indrefile ikke entreco eller andre deler av kua .. kua skal ikke være av type nrf (norsk rød fe) som er kuer som står på bås og blir melket .. det er bare gammelt seigt og fælt skal være en eller annen rase laget for spising som aldri har sette en melkemaskin i sitt korte liv og for og ikke ødelegge smaken ska biffen stekes på HØY varme til saften siver ut snu og gjenta , demp varmen og stek til ønsket grad av gjennomstekthet er opnodd . eg liker den praktisktalt rå , med sopp god saus en en ellerannen type poteter Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Medium.. Kjørt på kraftig varme på slutten for å få en litt crispy overflate. den kraftig varmen skal komme først , for og lage en stekeskorpe og holde alle saftene inne i biffen , steker man på lav varme forsvinner all smaken og alle saftene i biffen Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 pepperbiff medium stekt, med bakt potet å peppersaus Peppersaus er digg!,gjerne dunket på slike tynne pomfrites for min del,.nam..nam! Husker da eg spiste biff på en resturant i Belgia for flere år tilbake,..det var en smaksopplevelse eg aldri glemmer! Desverre har eg så langt aldri smakt lignende her i norge uansett om eg lager sjøl eller er på resturant. Er det egentlig mulig å få tak i god biff i butikkene her i Norge? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Ikke i de fleste dagligvare butikker. På enkelte spar, mega og maxi butikker kan du finne godt kjøtt, men skal du være sikker på å få godt kjøtt må du nok oppsøke en annerkjent slakter. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg liker biffe medium-rare til medium, alt etter som hvor jeg spiser. Den beste bifffen (som jeg har spist på restaurant) må være på Big Horn Stake House i Oslo. Saftig liten grillet 180g sak Den beste biffen jeg har smakt må være en gang onkel grille en 1,5Kg indrefilet. Da jeg jobbe på Rema i sommer kunne jeg ta med meg kjøtt som var gått ut av dato. Jeg synes biffen ble best når det hadde gått utav dato og ligget i kjøleskapet en uke, da hadde den endre farge fra rød til litt mer grå. Da ble den skikkelig mør! Aldri hatt fryseren så full av kjøtt som i sommer Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 absolutt ingen tvil her. well done er det eneste som duger. medium og nedover blir for blodig og seigt. gjennomstekt biff med fløtegratinerte poteter og vitløksbaguett , + en feit bærnessaus finnes ikke noe bedre enn det det er alt jeg sier Lenke til kommentar
Creeping_Death Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Medium. Big horn steak house på aker brygge = NAM! Beste jeg noen gang har smakt Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Eg vil høyre rauting fra Biffen! Rauter det ikkje er den svid! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Når man spiser et vanlig stykke biff (ca.180g) vil magen din bruke ca 2 døgn på å bryte opp alle fibrene. Når biffen da går vidre i systemmet vil den være halvråtten!! (det tar da ca. 1døgn til før den kommer ut igjen...) ho gives a fock ?? smaker godt biff skal være ytrefile eller indrefile ikke entreco eller andre deler av kua .. kua skal ikke være av type nrf (norsk rød fe) som er kuer som står på bås og blir melket .. det er bare gammelt seigt og fælt skal være en eller annen rase laget for spising som aldri har sette en melkemaskin i sitt korte liv og for og ikke ødelegge smaken ska biffen stekes på HØY varme til saften siver ut snu og gjenta , demp varmen og stek til ønsket grad av gjennomstekthet er opnodd . eg liker den praktisktalt rå , med sopp god saus en en ellerannen type poteter T-bone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå