Gå til innhold

Hvordan oppnå best 3dmark-score?

vegge

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg med en liste over ting som er viktige for å oppnå maksimal ytelse i 3dmark?

Jeg tenker på ting som:

- AGP 4x må stå på i bios

- Fast write må være enabled

- nyeste drivere

- lukke alle andre programmer under testen...

- osv.

Ser det er masse innstillinger i NVMAX. Noe som er lurt å stille på? Tenker ikke på klokking da... men sånn vsync, anti aliasing osv... Har ikke helt oversikt over hva alt dette betyr...

Bare lurer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antialiasing = av

V-sync = av

default instillinger i 3dmark

AGP 4x

AGP fastwrites = på

AGP aperture size = minimum dobbelt av rammen du har på skjermkortet

Overklokk gjerne så mye du kan, det gir selvfølgelig mer ytelse :smile:

Dette skulle gi gode resultater tror jeg.

EN ting kan du gjøre... Kjøpe et Gainward GF4 Ti4600 Golden sample istedenfor det forp*lte GF2 MX kortet(vet jeg også har det, men skal snart få meg GF4 Ti4200 :grin: )

Lenke til kommentar

Et par andre tips er å innføre følgende tekst i system.ini: ConservativeSwapfileUsage=1.

Det denne setningen gjør er å tvinge Windows til å bruke minne istedenfor swapfilen. Fordelen er at man unngår masse arbeid mot harddisken og legger dette på minnet istedenfor. Dette gjør at enkelte arbeidsoperasjoner foregår på nanosekunder istedenfor millisekunder.

Det andre du kan gjøre er å sette det virtuelle minnet på to ganger det faktiske minnet du har. Dvs at hvis du har 512 Mb ram så setter du det virtuelle minnet på 1024. Sørg for at du setter samme tallverdi på begge slik at Windows slipper å gjøre det samme arbeidet mot swap filen to ganger.

Det tredje er at du går inn på Direct3D settingene under skjermkortet og sørge for at Mipmap detalj nivå er satt til "beste ytelse".

Det fjerde er at en defragmentering ikke er det dummeste en kan foreta seg.

Det femte er at en bør ha en så fersk Windows innstallasjon som mulig.

Sist men ikke minst (i tillegg til de ting som de andre innleggene nevner). Det er veldig mye å hente i bios. Sett minnet på det mest aggressive systemet ditt tåler, med så høy FSB som mulig. Scoren i 3DMark2001 er veldig avhengig av høy FSB.

Som en liten kuriositet kan du jo ta en titt på slapps.com og se hva vi har fått ut av systemet vårt med å bruke disse innstillingene.

Lykke til!

Teknisk Uansvarlig @ slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-05-11 11:14 ]

Lenke til kommentar

Takk for gode svar folkens! Jeg får prøve ut noe av dette, men jeg er selvsagt fullt klar over at skjermkortet mitt suger. Det er derfor jeg vil presse det litt ekstra. Etter sommeren planlegger jeg derimot å bytte ut det meste av innmaten i kassa... :grin:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

- Antialiasing er av

- V-sync er av

- AGP står på 4x

- AGP fastwrites er på

- AGP aperture size er 128

- kopierte inn "ConservativeSwapfileUsage=1" i slutten av system.ini (gjorde jeg det rett da?)

- det virtuelle minnet står på 1024 begge plassene

- Mip-gjengivelse på Direct3D er satt til "beste ytelse" (blir bildekvaliteten merkebart dårligere av dette?)

- tror ikke jeg har muligheten til å stille inn minnet (finner i hvert fall ikke slike innstillinger i bios...)

- ellers står fsb på 140 (kommer ikke høyere med nåværende hovedkort)

Men til poenget! Jeg steg fra 3349 til 3465 poeng i 3dmark2001 SE. Fin liten økning som ikke kostet en penge! Takker... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-05-12 21:52 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...