Gå til innhold

Problemer med WD 120gb som ekstern hd

anti

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et Icy Box firewire/usb2 kabinett som jeg har problemer med. Hadde først en Seagate 200gb installert i kabinettet, og det virket helt fint. Men bestemte meg for å bytte ut den med min gamle WD 120gb som jeg hadde brukt som systemdisk. Problemet er at disken henger seg helt opp når jeg skal kopiere ting til den, det kan skje etter alt fra 10 sek til 5min med kopiering. Når det skjer lyser hd lampen på eksterne kabinettet konstant og jeg må slå den av for at den skal virke igjen. Har aldri hatt problemer med disken før, har kjørt den som systemdisk lenge. Kan også formatere hele disken (uten quickformat) uten at den henger seg, virker som det kun er ved kopiering.

Noen som har vært borte i et tilsvarendes problem?

Edit,

Har kjørt extended test med WD diagnostic programmet, den finner ikke noe galt med disken.

Endret av anti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem med et ADS kabinett (Oxford 911 chip) og en WD SE 120gb disk. Problemet var desverre kabinettet viste det seg (etter at komplett hadde erstatta disken). Nå bruker jeg kab til dvd-brenner, kjøpte meg et emagic 3,5" kabinett fra komplett. Funker glatt.

Lenke til kommentar

Er ikke pga den går varm, siden det kan skje rett etter den er slått på. Men jeg fant ut at den fungerer fint med USB 2.0. Ganske rart siden Seagaten ikke hadde problemer når jeg hadde den koblet opp med firewire, men WD disken min takler tydeligvis ikke dette av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...