Gå til innhold

Nytt hovedkort, eller vente?

Anbefalte innlegg

Mitt nåværende hovedkort, MSI K7MASTER, holder ikke lenger mål. Det er et bra og stabilt hovedkort, det måler til og med rett temperatur på cpu..! Problemet er at det sannsynligvis har skylda for at jeg ikke kommer lenger enn 140 på fsb-en. Jeg står da ovenfor et vanskelig valg, som jeg tenkte dere kunne komme med synspunkter på. Kanskje ikke så lurt spørsmål, men nå spør jeg allikvel...

For det første; etter sommeren vil jeg uansett kjøpe nytt hovedkort. Hele maskinen vil bli oppgradert enten i en ny Intel eller Amd-sak.

MEN, skal jeg overleve med K7MASTER-hovedkortet mitt og fsb på 140, eller skal jeg kjøpe meg et bra Abit, Soyo eller Asus kort som jeg kan herpe i løpet av sommeren? Sistnevnte alternativ er kanskje ikke det økonomisk lureste, men garantert det gøyeste!?

Hvilket hovedkort vil dere anbefale til specsene mine i signaturen? Kortet må være konge på overklokking, ikke så dyrt (under 1500!) og selvsagt stabilt! Det skader heller ikke med mer enn to ramplasser og fet farge (plexiglass...), men kortet skal jo selges igjen etter sommeren...

Hmm... lurer på om jeg får noe svar på denne posten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm,valgets kval. Det er mange rå mobos å velge mellom.Jeg vet Abit kr7a klarer høy fsb og er kanskje ett bra valg hvis du tenker overklokking.Vurderer Kr7a selv.

Soltek har gode o.c mobos og er meget raske og stabile.Jeg så i en test(husker dessverre ikke hvor) at Soltek SL-75DRV4 ATA-133(kt266a)Knuste Asus A7v333(kt333) i samtlige benchmarks.Det var jo ikke store marginer om å gjøre men alikevel.jeg har sett div review's og i gjennomsnitt virker det som Soltek kort klarer ca. 145-165 i fsb,Det er inntrykket Jeg har fått.Soltec har jo oxo "purple ray",lilla hoved kort.fancy detalj

god luck :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens! Det spørs om jeg gidder å stresse med nytt hovedkort... Maskinen fungerer jo veldig bra, men det var den fsb-en.

Greit jeg kommer tilbake og spør dere om hovedkort etter sommeren? :grin:

Får se om jeg klarer meg med nåværende hovedkort. Du vet jo aldri - kanskje det dukker opp et kjempetilbud...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...