Inja Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) #emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre. "merkelig windows" beskriver særdeles lite".# Hei Jeg installerte windows xp på pcen og etter instalasjonen restartet jeg pcen. Men da kommer jeg ikke inn på windows. den bare står stille og det er svart skjerm etter biosen kommer. Endret 20. september 2004 av It's me Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 kommer du ut av BIOSen da? Hva er egentlig problemet.. spesifiser litt nærmere Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 alt virker fint etter biosen. det kommer opp om jeg vil starte pcen i sikker modus eller vanlig. når jeg velger sikker modus så loader den filer og stopper opp. Og når jeg tar vanlig så går den ikke vidre Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Formater og legg inn på nytt da. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Jeg har formatert og gjort det 3 ganger nå, fortsatt samme feil Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva slags maskinvare har du? Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Jeg har Aopen EA65 Intel 2.8ghz Northwood Pmi 1024 ram Seagate 200gb Pioneer 108 dvd brenner Ati Radeon 9800 pro Lenke til kommentar
Manzon Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Prøv med safe mode, trykk F8 rett etter biosen. Du kan da velg å starte i safe mode. Høres ut som det er ett kort som ikke passer i maskinen. Når du starter i safe mode så starter ikke alle driverene opp, virker alt så langt så ta ut ett og ett kort. Har hatt samme problem med lydkort før. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Er det etter at setup har formatert disken og kopiert filene over, og så rebooter at det bare stopper opp? Jeg kjenner en som opplevde det samme og da var det harddisken det var noe galt med. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 prøv med en annen xp-cd om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 jeg kommer inn på windows første gang. etter det trykker jeg restart og da henger den seg. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har sett dette en par ganger tidligere. Det har med oppstartsrekkefølgen i BIOS å gjøre. Sjekk at den er satt riktig. Slå av evt. andre IDE kontrollere som ikke brukes, RAID kontrollere eller SCSI kontrollere. -KJ Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 safe mode virka ikke og har sjekket biosen. Alt inne i biosen er vanlig solm før. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har du prøvd det jeg skrev over? Kombiner evt. med å sette "Clear NVRam" til YES. -KJ Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) glem denne. Endret 19. september 2004 av Inja Lenke til kommentar
Inja Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 fant ut helt hva som er galt. Jeg hadde Hyper threading slått av og installerte windows. Etter å ha startet pcen på nytt etter 3-4 ganger så skrudde jeg det på og vips så vil den ikke gå lengere etter biosen er loadet. Jeg skrudde av hyperthreading og den vil ikke gå lengere uansett. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
lodott Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Formatere på nytt med HT på? Evt. hvis det ikke er problemet: Har du sjekket at first bootdevice står på riktig harddisk? hdd0 elns? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Windows diskuters under WINDOWS! Lenke til kommentar
Remo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hadde det samme problemet før. Måtte sette inn et annet skjermkort og da startet den opp. Så var det bare å sette inn det gammle igjen!? Prøv dette hvis du har et annet skjermkort liggende. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Hadde det samme problemet før.Måtte sette inn et annet skjermkort og da startet den opp. Så var det bare å sette inn det gammle igjen!? Prøv dette hvis du har et annet skjermkort liggende. Ok,men kan jeg sette tilbake 9800 pro etter at det funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå