Popobawa Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det som er feil er at du sier at produsenten ikke har noe å si. Det skrev jeg ikke. For meg så kunne det tolkes slik. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du trenger nødvendigvis ikke 5 døde for å byttet ut eller fikset skjermen. Hvis du f.eks har to døde piksler som er inntil hverandre, hvor "inntil hverandre" er definert som innenfor 2,5mm frahverandre. Så har du krav på reperasjon. Ja, jeg brukte krav igjen. Dette har jeg fra HP. Det produsentene garanterer, har man selvsagt krav på. Men en slik garanti kan bare tolkes til fordel for forbrukerne. Den har ikke funksjon som en innskrenkning. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Nettopp det jeg sier. Så hvorfor sier du at jeg skal være forsiktig med å bruke KRAV PÅ? Skjønner meg ikke helt på deg. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Nettopp det jeg sier. Så hvorfor sier du at jeg skal være forsiktig med å bruke KRAV PÅ? Skjønner meg ikke helt på deg. Poenget er at man kan ha krav på mer enn det som fremgår av garantien. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Juristmat eller ikke, produsenten bestemmer i dette tilfellet. Du må ha et viss antall døde piksler før du har krav på ny eller reperasjon. Du må være litt forsiktig med ordene "ha krav på". Dette har sikkert aldri vært prøvd for en domsstol. Det hender imidlertid at selv Høyesterett på eget initiativ tar inn saker av tilsynelatende bagatellmessig karakter. Den såkalte "fjernkontroll-dommen" er et eksempel i så måte. wow vi har en jurist. med oss men slik fungerer dataverden. de som lager produkter har en vis feil tolleranse delt inn i prosent av hva den skal levere selvsagt er dette rundt 3 - 7% når det gjelder lcd skjermer er det antall døde pixler og det eneste han kan gjøre er rett og slett bennytte angre rett eller prøve å snakke med dem han har kjøpt den av. og forklare problemet. og du er kanskje til og med av den typen som krever nøyaktig merking av hardisker også ? som har en omregnings måte som kommer forbrukeren uheldig ut av? mitt tips til deg med en død pixel snakk med firmaet som leverte den vis ikke det hjelper lever det tilbake og forlang pengene tilbake kjøp derreter samme skjerm merke eller tilsvarende tilbake. Lenke til kommentar
hce Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 http://barbara.no/art.php?artikkelid=3166&side=2 se spesielt på tabellen over de forskjellige klassene. Har du kjøpt en skjerm så er den gitt i en klasse. De fleste skjermer idag er produsert i klasse II, dvs. de selges med maksimalt 1-5 pixelfeil. Skulle vi krevd feilfrie skjermer hver gang så hadde skjermene kostet betydlig mer. Vi har kun krav på at skjermen følger standarden. Har man en irriterende feil pixel så kan man prøve å spørre firmaet man kjøpte maskinen av pent om det er mulig å få byttet maskinen i en med feilfri skjerm. Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Voldsomt for en diskusjon.. Tror ikke jeg gidder å bruke angrerett eller klage nei... får bare leve med det, er jo trossalt bare 1 pixel (selv om den er ganske irriterende). Får teste massere greia... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå