OscarWoHA Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Morn. Fikk litt lyst til å lage noen tracks. Men må vite hvilke programmer jeg trenger for å lage techno/trance-låter. Pris spiller ingen rolle da jeg sannsynligvis kommer til å teste en 30-dagers trial. Har prøvd Fruity Loops, men trenger flere. Ikke nevn eJay-serien Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Reason og Cubase? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Reason og Cubase? Ja! Reason og Cubase er nok de beste og mest populære alternativene. Personlig vil jeg anbefale Reason, da dette er meget enkelt og bruke, og har masse bra lyder osv. Minuset er selvfølgelig at det ikke har mulighet for å ta opp noe direkte, og at det ikke har støtte for VST, men jeg synes ikke det gjør noe... Vil du bruke VST osv, så er Cubase et fint alternativ, men mye vanskeligere å bruke enn Reason. Blir som oftest mye mer trykking enn musikk. Du bør uansett ha et midi-keyboard om du skal få fult utbytte av programmene. Tungvindt å bruke musa til å spille med. Du bør også ha et lydkort av litt kvalitet, med lite latency. Lydkortene i nForce 2-hovedkortene har (såvidt jeg vet) lav latency, og er grei nok til "hobbybruk". Men altså, angående program: Reason 2.5 Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Takker for et genialt svar. Blir nok Reason, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå