Master Casemod Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 skal snart skru sammen min andre data første gangen hadde jeg sikra meg mot elektrisk støt....men har ingeting nå hva er best slik at jeg ikke kortslutter noen av komponentene? hvor børr jeg helst bygge den sammen? kom med tips...helst..vil ikke ødlegge en pc til 9000 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 anti-statisk armbånd, eventuelt lad deg ut ved å holde i en panelovn eller lignende før du går igang. Ikke stå på ett teppe eller ha på deg ullsokker kanskje? Jeg har personlig aldri ødelagt noe som helst pga statisk elektrisitet, men man vet aldri. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 anti-statisk armbånd Går vel hvis du har en stållenke e.l. koblet til noe som leder (gjerne panelovnen din) Antistatisk matte?? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 gidder ikke å kjøpe det Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva med å skru den av før du setter den sammen Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hold på kabinettet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hold på kabinettet. 9000? Monterte en til 12.5k uten at jeg tok de største sikkerhetsreglene. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hvor stor er egentlig sjansen for å ødelegge komponenter pga statisk elektrisitet?? Har selv montert mye hardware,og bruker ta-på-panel-ovn metoden ,og aldri ødelagt noe... er sjansen stor,eller er det noe som blir sagt så man er på den sikre siden?? Mvh Prop Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 @Propaganda: Kommer an på komponenten. Noen ting er mer utsatte enn andre. RAM f.x, er vel rimelig lite mottagelige for støt.. Jeg ville ikke gambla for mye akkurat på det området.. @Nothalgic: Kabinettet må være koblet til strøm da, eller hjelper det vel lite.. Jeg pleier å ta i en vask ellerno. Det pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Pøh, trenger ikke noe armbånd eller noe. Bare lad deg ut, jeg monterte pcen min med sokker på mens jeg sto på et gulvteppe. *fnis* Den lever ennå. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Den lever ennå. Da kan vi altså konkludere med at metoden din er helt trygg? Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 man merker vel ikke forskjell på slikt før etter et par år. og de fleste har jo ny pc etter 1-2 år så.. Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg satt sammen den nye pc'en min (til 25 000 kr) forrige helg, brukte ikke noe krims-krams eller hokuspokus. Sørget bare får å holde på kabinettet når jeg skrudde inn komponentene, har ikke hatt noen problemer (pc'en ble bygget på et bord av tre, plassert på parkett - ikke teppe som kan være litt risky). Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 ok så rett å slett at jeg IKKE står på teppegulv å IKKE har på sokker da....å helst på et trebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå