Stian216 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 er det noen som kan svare på dette? jeg har en samboer som ikke er så begeistret for at den står på hele dagen og laster ned. hun frykter strømregningen... Lenke til kommentar
Rockmann Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 jeg satte en måler på dataen og den brukte 1 KW per dag men det var min da da stod den på 24 timer helt døgn Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva med å kjøpe seg en sånn: energimåler å sette på maskinen. med den kan du måle hvor mye strøm du bruker.. og du kan programmere strømprisen direkte inn på måleren, sånn at du vet hva det blir kostende. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Pc'en koster ikke mye i Norge. Av det den sluker i strøm, avgir den mye varme til rommet den står i, og i kalde Norge vil det si at du kan skru ned varmen i det rommet den står i. Skjermen bruker mye mer strøm enn PC'en, skru av den når du ikke bruker den. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva med å kjøpe seg en sånn: energimåler å sette på maskinen. med den kan du måle hvor mye strøm du bruker.. og du kan programmere strømprisen direkte inn på måleren, sånn at du vet hva det blir kostende. Ah, den var stlig! Tror jeg regnet ut at det kostet meg et par tusen hvis jeg hadde hatt på alle maskinen mine døgnet rundt i et år... Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 så en pc koster ca. 40 øre om dagen når den er på og hvis den bruker 1kW. sant nok avgir den mye varme, men når ikke rommet blir brukt og døren må holdes lukket fordi den høres ut som et jagerfly tenker vi sier bare den koster 40 øre for en hel dag. hehe har nettopp fått meg adsl og det er gøy å laste ned, men det går seint til tider og da lurer hun fælt på hvorfor jeg ikke bare kan skru den av og fortsette en annen dag. noe jeg ikke vet om går an, så en får vel bare finne på noe der også. takk hjelpen! Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Skjerm = 15 timer døgnet = ~500 timer måneden Maskin = 24 timer døgnet = ~750 timer i måneden 19" Skjerm = ~~100W Maskin = ~180W ((500 * 100) + (750 * 180)) / 1000 = 185kWh Strømpris = ~35 øre/kWh (kilde: http://www.dinside.no/php/art.php?id=86545) 0.35 * 185 = 64,- pr mnd Endret 19. september 2004 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 det er håp! takk Gunnar_ hardwareforumet og folkene her er helt utrolige. stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå