fudun Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hei, la nettopp inn sp2 på begge maskinene hjemme, og da slutta fildeling over LAN å funke. Har skrudd av brannmurene totalt igjen, men fortsatt finner jeg bare meg selv i arbeidsgruppen. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Nå har jeg også kjørt nettverks wizarden til xp igjen, bare i tilfelle. Det har dukket opp en ny option der - å åpne eller lukke for fil og printerdeling i firewallen. Skrudde det på, men brannmuren er uansett av. Og det funker fortsatt ikke. Nå finner jeg begge maskinene fra den ene, men har ikke tilgang. Den andre finner bare seg selv. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Er ikke enkelt det her ... mangelfulle opplysninger til å egentlig se hva som kan ha gått galt. Fra min side kan du nøye deg med hva jeg alltid (omtrentelig) sier ved hver nye Service Pack fra Microsoft; Formater er den beste og sikreste løsningen. Her kan så mye gå galt, og selv om de utsatte releasen av SP2 et år til, ville det alltid dukke opp inviklede problemer som lettest (og raskest) løsest med en omformatering. Og så installerer SP2 rett etter.... Er det en overveiende løsning? mvh Trond Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Liten sak. Hvis du skal omformatere så kan du like greit slipstreame sp2 til winxp cd'en din slik at du slipper å innstalere den etterpå. http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm Lenke til kommentar
fudun Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Ny installasjon er under vurdering, men da trenger jeg egentlig en ny disk... Er det noen andre opplysninger jeg kan bidra med? Jeg kan altså ikke browse den andre maskina i arbeidsgruppa fra maskin 1, fra maskin 2 synes ikke engang maskin 1. Dette funka som smult før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå