TeddyErt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Den skal egentlig gå ned til 600mhz eller noe hvis den ikke trenger å kjøre på 1,5ghz... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg sjekket nettop med everest programmet. og der stod det at l2 cachen på prosessoren ikke var i bruk...Hmm den skal jo være på 2mb så der er sikkert problemet. Men hvordan løse det??? Jeg har en G556 med 1,6 Dothan, og i følge Everest, er ikke min L2 cache heller i bruk. Står også oppgitt som et problem i programmet. Hm! Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Min vifte går og i tide og utide. Den går aldri lenge av gangen, men den starter selv når jeg bare bruker internett. Hmm. Min prosessor hastighet går heller ikke ned.... Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 hmm, det er rart. Jeg behøver ikke la den stå lenge før 600mhz vises som hastighet. Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hmm får skrive en liten mail i morgen da og høre hva det kan være... Denne pc-en skal jo så å si være lydløs... Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Da har du akurat det samme problemet som meg... Kjøpte du på Digital impuls??? Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jepp... jeg gjorde det. Håper de vet hva som er problemet. Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg tipper det er en utdatert bios... Dette vil jo gjøre at Dothan prosessorer ikke støttes kansje.. De er jo ulike instruksjonsmessig.... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg måtte flashe bios for at min G556 skulle støtte Dothan. Først gikk den kun på 600Mhz, men etter en Bios-oppdatering klokker den seg opp og ned. Tipper det vil hjelpe på en CL56 også. Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Kanskje det. Det var noen fra digital impuls her å leste her nå, så de er sikkert klar over problemet. De er det i allefall nå. Skal sende dem en mail i morgen. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Hyggelig om du kan komme tilbake å fortelle litt om du finner ut noe.. Har fått en ny 60gb 7200 fra whitebox men om de løser problemet er jeg høyst usikker på.. Synes det er meget irriterende at viften går så ofte på en centrino som skulle være så forferdelig stillegående!!! Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg kommer til å trappe opp hos digital impuls imorgen og få dem til å fikse problemet. Deretter skal jeg legge inn en beskjed her om hva som skjedde Lenke til kommentar
Gega Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Kjempeflott...mulig jeg kan dra nytte av det Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg sjekket nettop med everest programmet. og der stod det at l2 cachen på prosessoren ikke var i bruk...Hmm den skal jo være på 2mb så der er sikkert problemet. Men hvordan løse det??? Får samme "feil mld." Her må det en oppgradering til... Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 jeg prøvde astra og den viste riktig. Vet ikke om everest funker med dothan? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 en skal ikke stole på all den informasjonen en får i disse programene som everst osv... de kan vise feil! På intel sine sider har de programmer som viser riktig cache og klokkefrekvens på cpuen...der har de også programmer som viser hilket brikkesett det er på laptopen.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Dere som har problemer med at viften starter ofte: Står strøminnstillingene under control panel på bærbar? Står den som alltidpå vil den kjøre cpuen på fult hele tiden, slik at cpuen blir varm, og dermed vil viftene starte oftere.. Uansett,, viften på denne her bråker minimalt, legger nesten ikke merke til den.... Jeg har en CL56 fra digitalimpuls.....vifta på min går ikke spesielt ofte..... jeg har 1Gb ram og en 60gb 7200rpm disk også.... Endret 22. september 2004 av sesteen Lenke til kommentar
herregud Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) edit: damnit! leste ikkje alt Endret 22. september 2004 av herregud Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Dere som har problemer med at viften starter ofte: Står strøminnstillingene under control panel på bærbar? Står den som alltidpå vil den kjøre cpuen på fult hele tiden, slik at cpuen blir varm, og dermed vil viftene starte oftere.. Uansett,, viften på denne her bråker minimalt, legger nesten ikke merke til den.... Jeg har en CL56 fra digitalimpuls.....vifta på min går ikke spesielt ofte..... jeg har 1Gb ram og en 60gb 7200rpm disk også.... Trur dette var mitt problem Strøm innstillingen sto ikke på bærbar. Etter at jeg byttet så har ikke viften startet. Takk for tipset! Endret 23. september 2004 av kri84 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Det er ikke alltid det skal så mye til.. hehe, men det er hva en definerer i strøminnstillingene som avgjør hvorvidt speedstep blir brukt eller ei... Ved å sette på maksbatteri og du kjører på batteri f.eks vil CPUen kjøre på minste hastighet så lenge som mulig før den evnt. øker for noen sek om det er nødvendig=) Gla tipset virket Endret 23. september 2004 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå