Miss P Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Jeg har en AMD XP2800+ og Asus A7N8X-Deluxe (2.0) hovedkort, og jeg sliter med varmen på cpu. Nå har jeg kjørt på 133mhz x 12,5 i lengre tid fordi cpu rett og slett blir for varm til å takle noe mer. Har kjøpt en vifte til pci port nå, som blåser RETT på cpu, (da har jeg totalt 6 vifter i kabinettet!!) og det hjelper litt, så jeg kan kjøre 166 x 12,5 for øyeblikket, (det er jo faktisk å underklokke bittelitt) men den blir fremdeles snabla varm, og hvis jeg kjører litt heavy load over tid (feks Counterstrike) så blir den varm i løpet av en times tid og låser seg fullstendig. Hovedkortet står på anbefalt lista til prosessoren på AMD sin hjemmeside, men jeg har hørt litt rykter om at det er noe snusk med volten på noen av disse hovedkortene, at cpu får for mye strøm eller noe sånt? Jeg har nylig kjøpt ny cooler (Silentbreeze 462 III), jeg har 'vaska pc'en' med isopropanol og lagt på ny kjølepasta med 10% sølv i, det hjalp litt, men det hjelper ikke nok. For øyeblikket sier MBM5 at socket og diode-temp er 60 og 70 grader, det burde da være mye kaldere? Kabinettet (har ett midi Lian-Li) er ikke spess varmt heller, ligger mellom 28 og 32 grader, og det er vel ikke så mye? Noen som har noen anelse om hva jeg kan finne på for å få ned tempen? Og hva er egentlig en 'OK' temp på en sånn AMD prosessor? Endret 19. september 2004 av Miss P Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Feilmontert kjøleribbe ? eller vifte ? Endret 19. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Står kjølern på rett vei ? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 kan du llinke til den siden hvor det står hvilke hovedkort som er anbefalt til AMD64??? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 kan du llinke til den siden hvor det står hvilke hovedkort som er anbefalt til AMD64??? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Har du kjent på kjøleblokka? Hvis du har 60-70 grader bør den være veldig varm. Har du nyeste bios på hovedkortet? Mener å ha lest her på forumet at tempavlesningen viste feil på de eldre biosversjonene. Endret 19. september 2004 av Morten K Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Kjører selv med CNPS7000B-Cu . Med denne ligger jeg på full load XP2800+@2500Mhz ca 45*C . Kan anbefales . Btw har samme hovedkort som deg. Sjekk den ut på www.zalmantech.com Endret 19. september 2004 av erikoi Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Kjører selv med CNPS7000B-Cu . Med denne ligger jeg på full load XP2800+@2500Mhz ca 45*C . Kan anbefales . Btw har samme hovedkort som deg. Kjører du på 12,5X200 ? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Kjører selv med CNPS7000B-Cu . Med denne ligger jeg på full load XP2800+@2500Mhz ca 45*C . Kan anbefales . Btw har samme hovedkort som deg. Kjører du på 12,5X200 ? Ja , det funker fint med 1,85V . Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Kjører selv XP2800+@2250Mhz (12,5X180) 1.75V. 47*C idle 55*C load med en Volcano 9.. Får ikke utnyttet potensialet til vifta fordi den bråker så inn i h......! toleransegrensen går ved 3000rpm. Sikler litt på den der CNPS7000B-Cu. Har hørt mye bra om den. Endret 19. september 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Feilmontert kjøleribbe ? eller vifte ? Kjøleribba kan bare monteres en vei på hovedkortet, det er ikke plass til å snu den, så jeg regner med den er riktig vei ja Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 kan du llinke til den siden hvor det står hvilke hovedkort som er anbefalt til AMD64??? Jeg har ikke sjekka AMD64, men jeg regner med den ligger på hjemmesida til AMD den også Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Har du kjent på kjøleblokka? Hvis du har 60-70 grader bør den være veldig varm.Har du nyeste bios på hovedkortet? Mener å ha lest her på forumet at tempavlesningen viste feil på de eldre biosversjonene. Har ikke kjent på blokka mens pc'en kjører nei, men jeg kan jo prøve det. Hvis den er veldig varm, hva gjør jeg da da? hehe Har flasha bios ja, har den nyeste Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Feilmontert kjøleribbe ? eller vifte ? Kjøleribba kan bare monteres en vei på hovedkortet, det er ikke plass til å snu den, så jeg regner med den er riktig vei ja Det går nok an å sette den på feil vei, har sett det et par ganger..... Har også sett at vifte har vært montert på feil vei. Btw. Igloo Silent Breeze III har ingen problemer med å kjøle ned en XP 2800 hvis den er riktig montert med AS3 elns. Endret 19. september 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hadde samme hk selv, og det løy om tempraturen. Ta å kjenn på kjøleribben om den er varm. Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Men uansett om jeg ikke har en NASA-StarTrek-kjøler, (jeg kjøpte den boxed, men jeg har jo bytta ut den med en kjøler som iallefall ikke er -dårlig- den er jo kobber og sånne ting og har lest kjekke anbefalinger av den) så burde jeg jo kunne kjøre cpu'en på 12,5 x 166 mhz, asså det tilsvarer 2079 mhz, og cpu'en skal jo kjøre normalt 2083? Hovedkortet heter jo at det bare ber om å bli overklokka, og jeg får ikke nesten underklokke maskina mi engang? Jeg blir en smule koko her Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Hadde samme hk selv, og det løy om tempraturen. Ta å kjenn på kjøleribben om den er varm. Jeg bruker MotherBoardMonitor 5, så tempene jeg henviser til er ikke fra bios... Edit: Dessuten, når temperaturene stiger iflg MBM5, så fryser jo pc'en, eller slår seg av, så det er nok ikke bare tull at den er varm... Før jeg vaska og kjøpte ny kjøler så fikk jeg ikke lov å starte den omtrent på 166 mhz engang, gikk 30 sec til 1 minutt, så slo den seg av... Endret 19. september 2004 av Miss P Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Satte kjøleren på feil vei en gang og da kom tempraturen opp i 72*C idle før panikken satte inn ! Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 ettersom at pc'n din fryser\ slår seg av høres det jo ut som om den virkelig er for varm prøv å sett på boxed-kjøleren igjen, og se om det går bedre? Lenke til kommentar
Miss P Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 ettersom at pc'n din fryser\ slår seg av høres det jo ut som om den virkelig er for varm prøv å sett på boxed-kjøleren igjen, og se om det går bedre? Nei den ble litt kaldere når jeg bytta kjøler....så det tror jeg nok ikke nytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå