Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Som jeg nevner her, har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene, og har også forsøkt å installere skjerm-driverene til Samsungen. (Dette gjorde ingen forskjell.) Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Samme bilde vises på begge skjermen, altså "clone." Slik ser "egenskaper" ut. Har fått inntrykk av at man helst skal kunne velge mellom en skjerm 1 og skjerm 2 her. Jeg kjører Windows 2000. Slik ser "avanserte innstillinger" ut, hvis det er av interesse. Hvordan skal jeg gå frem for å få forskjellig bilde på begge skjermene? Takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Sikker på at 8500 støtter dual-screen??(sikkert dumt spørsmål) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Sikker på at 8500 støtter dual-screen??(sikkert dumt spørsmål) Ja. Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Som jeg nevner her, har jeg koblet opp en Compaq 15" på VGA-utgangen og en Samsung 19" på DVI-utgangen på mitt Radeon 8500LE-kort. Jeg har oppgradert til de siste Catalyst-driverene, og har også forsøkt å installere skjerm-driverene til Samsungen. (Dette gjorde ingen forskjell.) Problemet er at selv om Windows registrerer at det finnes flere skjermer på kortet og sender bilde til begge, klarer den ikke å skille mellom de to. Jeg finner ingen måte å stille de inn individuelt på. Samme bilde vises på begge skjermen, altså "clone." Slik ser "egenskaper" ut. Har fått inntrykk av at man helst skal kunne velge mellom en skjerm 1 og skjerm 2 her. Jeg kjører Windows 2000. Slik ser "avanserte innstillinger" ut, hvis det er av interesse. Hvordan skal jeg gå frem for å få forskjellig bilde på begge skjermene? Takknemlig for all hjelp. Jeg vet desverre ikke hvordan en 8500 vil vise dette, men jeg kan vise til hvordan det ser ut på min 9800pro i XP HER Tror det er sånn det skal se ut på din også, ikke helt sikker på hva som er feil dog, beklager. (Trykker man ALT+PrtScn tar den bare bilde av det aktive vinduet, veldig greit i slike tilfeller som dette :-)) -Heiper- Endret 19. september 2004 av Heiper Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg vet desverre ikke hvordan en 8500 vil vise dette, men jeg kan vise til hvordan det ser ut på min 9800pro i XP HER Tror det er sånn det skal se ut på din også (...) Riktig, riktig. Det var slik jeg har fått inntrykket av at det skal være, bl.a ved å titte i instruksjonsboken. Kan ærlig talt ikke fatte hvorfor dette skjer... (Trykker man ALT+PrtScn tar den bare bilde av det aktive vinduet, veldig greit i slike tilfeller som dette :-)) Takk for tipset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Nærmere etterforskning avslører et "big desktop"-problem med 8500-kort og tidligere i Windows 2000. Her sies det at det vil fungere i Windows Xp, men i Windows 2000 har ikke ATI lagt til støtte. Noen som vet noe mer om dette? Edit: Pokker, dette (Q37) lover ikke bra. Endret 19. september 2004 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Ops, litt sent ute der ja.. Endret 19. september 2004 av suzze Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Nærmere etterforskning avslører et "big desktop"-problem med 8500-kort og tidligere i Windows 2000. Her sies det at det vil fungere i Windows Xp, men i Windows 2000 har ikke ATI lagt til støtte. Noen som vet noe mer om dette? Edit: Pokker, dette (Q37) lover ikke bra. Da er det 2 valg: 1. Kjøpe nytt operativsystem 2. Skaffe nytt skjermkort andre alternativer er enten ulovlige eller en dårligere løsning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hårda bud. Får fortsette med èn skjerm enn så lenge. Takk for hjelpen, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå