Crashloop Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg har har lagt inn demo verjonen av zonealarm og får mange rare alerts på den. første gang jeg tester ut firewall så dette var litt spennende. Helt fersk på området og lurer på om det egentlig er noe å bry seg om eller om det bare er programmer som skanner porter? Slik ser en melding ut: The firewall has blocked Internet access to your computer (UDP Port 500) from 61.163.2.212 (UDP Port 500). Time: 10.05.2002 23:14:30 og en annen ser slik ut: The firewall has blocked Internet access to your computer (HTTP) from 61.163.2.212 (TCP Port 3785) [TCP Flags: S]. Time: 10.05.2002 23:14:26 noen tips til hva disse kan være? Testa IP addressen ii internet explorer og da kom jeg til en asiatisk side med mange koselig tegn jeg ikke skjønte. _________________ --------------------------------------- You can run, but you will only die tired <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Crashloop på 2002-05-10 23:29 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Crashloop på 2002-05-10 23:31 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Crashloop på 2002-05-10 23:31 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Er ikke d en trojan hest som er blitt blokkert,For den selv i norton personal firewall av og til,d er et spion progam,Tror eg er ikke sikker. Kjetil Lenke til kommentar
president Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Det er nok ikke en Trojansk hest, isåfall ville det stått ZoneAlarm has blocket internet acess *from* you computer to osv..... Spørs om noen ikke har scannet portene dine ja..det blir nok ikke siste gang. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 nå har jeg brukt zone alarm pro en stund, men ikke tatt meg så mye bry med å lese manualen. jeg har selv en god del blocked internet access.... i min logg. leste i manualen at all "usertifisert" trafikk blir blokket for å holde deg "usynlig" på nettet. på en måned hadde jeg ca 7000 scanninger ifra forskjellige adresser, men det var også flere som gikk igjen. i tillegg så var det KUN 1 forsøk på hacking for å få tilgang på det jeg har på maskinen. alt sammen ble effektivt blokket av zone alarm (grunnen til at jeg har disse tallen er fordi jeg kjørte shareware versjonen først, og den forteller ved oppstart om disse tingene). har nå gått over på retail versjon. zone alarm er det beste programmet på markedet! ikke tvil! Lenke til kommentar
Crashloop Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Takk for svar alle sammen. da kommer jeg nok til å investere i retail versjonen med tider. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Jeg har satt opp firewall`en slik at jeg IKKE får beskjed når den har blokkert noe utenfra. Enklere slik... :smile: Lenke til kommentar
Crashloop Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 Får heller ikke noen slike beskjeder lengre, men må gå inn og sjekke alertsene selv. var irriterende og hoppe ut i windows hver gang man spilte og en alert kom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå