k3rm0r Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hvilket program. ikke router eller linux firewall men hvilket program som blir sett som på det sikkreste og mes avanserte?? bruker zone alarm atm, men lurer på å skaffe meg et annet :S Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det koster garantert mer enn hva du er villig til å betale.... Beste alternativet om du ser på pris/ytelse/funksjoner er vel Clarckconnect Firewall/vpn, ja det er linux, ja det er gratis, ja du kan kjøre den på en gammel avdanka maskin du ellers ville kvittet deg med:) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 F-Secure distributed firewall er RÅ. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Norton sin er bra... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Flyttes til sikkerheit på programmer.no sidan det er snakk om programvarebaserte brannmurar. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) For bizninz'er og slikt: SecurePoint??? husker ikke navnene på de brannmurene, men endel av de er temmelig rå. For Average Users: Norton sin .... er en stund siden jeg testa en bråte fw på en gang, men jeg holder med norton intil noen motbeviser meg. For Cheap Users: Zonealarm stiller vel høyt her tipper jeg For Very Cheap Users: WinXp + SP2 FW for Total Gamer Dudes: Hakke peiling. Jeg satte fw jobben til min Nat-Server, for å ikke plage min pc. Tipper villt på Tiny Firewall eller no slikt For Home Gateway Owners: Wingate (windoes, irriterendes dyr sak da) ClarcConnect ( linux sak, aldri prøvt men hørt mye skryt) Endret 23. september 2004 av DarkSlayer Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 For Cheap Users:Zonealarm stiller vel høyt her tipper jeg Synes Sygate Personal er bedre, den har flere konfigurasjonsmuligheter så vidt jeg har oppdaget. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg bruker Sygate Personal Firewall, og er veldig fornøyd. Ikke like brukevennlig grensesnitt som Norton, men så er den gratis også. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 hmm ... iptables forventer at brukeren har god peil sier nå jeg. Men ok. Men det er jo for linux dette her. hmm... kunne godt tenkt meg flere innlegg her, eller alternativer om du vil. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Finnes ikke noen tester eller noe slik man kan henvise til? Jeg er temmelig LEI Norton Internet Security og vil ha noe annet. ClarkConnect er en mulighet jeg vil se nærmere på om ikke lenge, men inntil den tid kommer vil jeg ha noe annet. For øyeblikket bruker jeg WinXP + SP2 FW (+ DEP) (The Very Cheap Solution?) En firewall skal fungere med alt (ZoneAlarm er visst ikke god venn med DC++ for eksempel), stoppe alt og ikke knaske resursser. Finnes det en slik firewall? Endret 17. oktober 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Sygate Personal er den beste gratis SW firewallen jeg har testet. Men nå er jo EZ-Armor sin firewall gratis frem til 02.01.2005: Link... Den er fin og enkel å bruke, samt at du får en god antivirusløsning på kjøpet. -KJ Lenke til kommentar
eught Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg vet ikke om det er sikrest, men Kerio Personal Firewall er jeg veldig fornøyd med og det er veldig konfigurabelt (kan åpne/stenge, både inn og ut, porter etter ønske, noe som jeg hadde lett etter i en software firewall). Det er dog ikke gratis, men du kan laste ned trial og se om du liker det. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Finnes ikke noen ranking liste for firewalls vel? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kerio Personal Firewall er flott. Du kan laste den ned og den fungerer med alle funksjoner i 30 dager. Etter det forsvinner noe av innholdsfiltreringen som jeg ikke savner. Ergo den er gratis. Anbefales! Tar ikke no ressurser og stopper det som skal stoppes. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kerio Personal Firewall er flott. Du kan laste den ned og den fungerer med alle funksjoner i 30 dager. Etter det forsvinner noe av innholdsfiltreringen som jeg ikke savner. Ergo den er gratis.Anbefales! Tar ikke no ressurser og stopper det som skal stoppes. Akkurat det svaret jeg så etter Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst. Wooopidooo. Sånn er det med alt her i verden. Det er allikevel stor forskjell på software som med alt annet. Schumacher hadde ikke vunnet så mye som han gjør om han hadde kjørt ford mondeo fra 1991 Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2004 Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst. LoL.. så du mener at alt har med personen som bruker den ja, jaja. les litt du :-).. er ikke brukeren som gir alvorlige sikkerhetsfeil i softwaren.. windows er ikke så dårlig pga at brukeren er det lol er ikke brukeren som lager sikkerhetsfeil Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Min personlige mening er at det har lite med selve brannmuren å gjøre, og MYE med personen som styrer brannmuren. Derfor mener jeg at spørsmålet i seg selv er meningsløst. LoL.. så du mener at alt har med personen som bruker den ja, jaja. les litt du :-).. er ikke brukeren som gir alvorlige sikkerhetsfeil i softwaren.. windows er ikke så dårlig pga at brukeren er det lol er ikke brukeren som lager sikkerhetsfeil Jeg har lest en god del, har satt opp og administrert flere servere, og hvis du tror at programvare veier opp for en bruker's manglende kunnskap... En brannmur sin oppgave er hovedsaklig å sperre mellom pc'en/lokalnettverket og internett. En perfekt firewall er faktisk å trekke kabelen ut. Men det er upraktisk, og man åpner for de tingene man selv bruker, og helst ingenting mer. Enhver firewall som er mer avansert enn det kaster bort ressurser IMO, og jeg vil si at de er mer usikre siden de gjør ting du ikke har oversikt over, for å "hjelpe" brukeren, og kan lett åpne for ting de ikke burde åpne for. Og det går lett an å sette opp en pc uten firewall, antivirus eller noe annet, og fremdeles ha en sikker og stabil pc. Det gjelder bare å bruke litt vett, disable alle tjenester man ikke bruker, ha gode passord og følge med på sikkerhetsoppdateringer. Der kan fort en brannmur bli en hvilepute, og gi falsk trygghet, og kan faktisk være med på å SENKE den totale sikkerheten. Siden mange tror at brannmur = sikkerhet, og da ofte ikke bryr seg om å holde resten av systemet sikkert, kan en feilt oppsatt brannmur være mer usikker enn ingen brannmur. Hvis du virkelig vil ha det sikkert, så først sett opp pc'en slik den er sikker uten noen ekstra programvare, og så installer den enkleste brannmuren du kan finne, og lær deg å sette opp den skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå