Gå til innhold

Vilken ekstern harddisk bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg en ekstern harddisk til min bærbare pc.
Jeg har sett litt rundt forbi, men er ikke sikker på hva jeg skal gå for.
Harddiskene jeg har sett på er:

*Maxtor OneTouch USB2.0/Firewire 250GB 8MB Personal Storage 7000, 7200RPM
*Western Digital USB2.0/Firewire 250GB 8MB Dual Option, 7200RPM
Begge koster vel litt i overkant av 2000

Jeg lurer på hva jeg bør velge. Om det er noen som har positive eller negative erfaringer om noen av dem, eller om det er en annen harddisk som bør foretrekkes framfor disse 2.
Eller om jeg bør gå for en med mindre lagringskapasitet, mot at det blir mye billigere.

Takk på forhånd for svar :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp fått min LACIE ekstern harddisk, men oppdaget plutselig at jeg ikke har USB 2.0 på min maskin, ikke har jeg firewire heller... Er det noe jeg kan kjøpe som gjør at det går raskere å overføre til den eksterne? Et adapter å sette i USB porten min f.eks... finnes slike?

Takk for raske svar! :yes:

Lenke til kommentar

Ikke for å "ødelegge" alle de positive erfaringene, men LaCie 250GB er ikke noe å satse på. Jeg har hatt min i drøye tre uker, og nå fant den ut at den ikke ville samarbeide mer. Holder nå på med recovery, for å redde de dataene jeg kan, og etter det, ser jeg meg ferdig med eksterne disker.

Litt sært å dra alle eksterne under en kam, men jeg tror jeg holder meg til interne. I helga var denne eksterne disken min på tur hos tre kamerater, og vi behandlet den med "respekt". At den ikke skal tåle det, er rart. Mulig det er Windass som krangler også, men jeg tviler.

"Disk in drive K: is not formatted. Do you want to format it now?" har aldri vært en fin feilmelding!! Jeg har erfart det før, og etter recovery nå, så er den disken sine dager talte. Det vil skje igjen, og derfor har den ingen fremtid som trofast tjener på min maskin.

Lenke til kommentar
"Disk in drive K: is not formatted. Do you want to format it now?" har aldri vært en fin feilmelding!! Jeg har erfart det før, og etter recovery nå, så er den disken sine dager talte. Det vil skje igjen, og derfor har den ingen fremtid som trofast tjener på min maskin.

*Grøss* :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...