abzorbing_tundra Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 jeg har netopp installer nytt hovedkort og ny cpu. Har kobla til som det står, men jeg får opp en feil melding om at det kommer opp en kritisk feil. bakgrunnen blir blå og en rekke med tall og skrift. det står noe om at hvis dette er den første gangen som denne meldingen blir visst skal jeg restarte pcen (jeg gjør det) men det samme skjer gang på gang. det står at skal søke maskinen for virus (ossen da ligsom?) søka harddisken hos en kompis ,men ikke no virus der. kan noen hjelpe meg med dette problemet? PS: når jeg kobla til det gammel hovedkortet og cpun så funka det! Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Du kan ikke bare bytte hovedkort og forvente at windows skal laste skikkelig. Du bør/må reinstallere windows,evt kjør repair på den. Da funker det nok. Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Prøvde å gjøre som du sa ,men jeg får ikke lest disken Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Prøvde å gjøre som du sa ,men jeg får ikke lest disken Har du prøvs å sette i en tom disk? evt. formater den du har?? Lenke til kommentar
abzorbing_tundra Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 (endret) jeg settter i XP cden men han vil ikke lese den. jeg tror det er pga av at den ikke er skrudd av på en ordentlig måtte(pcen altså) Endret 20. september 2004 av abzorbing_tundra Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 jeg settter i XP cden men han vil ikke lese den. jeg tror det er pga av at den ikke er skrudd av på en ordentlig måtte(pcen altså) Kommer du inn i biso??? Sjekk hva hovedkortet er stilt inn til å boote opp i? Prøv med en oppstartsidisket for xp eventuelt.... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Gå inn i bios og sjekk at maskinen ser diskene. Mao sett disken til Auto detect. Du bør også sjekke at alle jumpere står riktig (master/slave), og evnt. at de er plassert riktig på ide kabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå