staagri Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Hei! Har et lite problem. Har nettopp instalert XP-PRO, men hver gang jeg restarter eller starter opp henger maskinen opp til et minutt, hvis jeg skal koble opp til internet henger den lenge før den begynner å laste prog. Når Norton internet security er innstalert, kommer ikonet først opp med rødt kryss over seg, da er maskinen låst, men etter en stund igjen starter den å laste progammet å da funker alt fint. Dette skjer kun etter start/omstart, er det noen som vet hva som er problemet?? Ja har formatert og innstalert 2 ganger!!!!!!! AMD 1Ghz Biostar M7VKA 512mb ram Genforce 2mx Sony cd-rw 160e Samsung DVD-Rom [ Denne Melding var redigert av: staagri på 2001-11-08 15:54 ] Lenke til kommentar
gthomass Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Norton i Security er treg og tung å starte. Det at det er rødt kryss over ikonet er bare sånn.Men kan ikke anbefale brannmuren i norton det er nok den som gjør at det tregt å laste, Instaler bare Viruskontrollen og bruk Zonealarm (gratis brannmur)den er kjapp god. Du kan oxo bruke den innebygde brannmuren i WinXP, har testet den og den er rimelig bra, fordelen er at du ikke merker noe til den. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Den inebygde Brannmuren i XP gjør sånn at du ikke kan motta filer i MSN, hvor idiotisk er ikke det! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Er vistnok "issues" med mange av Norton-programma under WinXP. Har lest om det flere steder på nettet. Løsninga er nok å ikke kjøre Norton-appz overhodet foreløpig. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Har funnet ut at det er nettverkskortet som lager trøbbel, alt funket greit da jeg tok det ut. Men problemet var der forsatt når jeg satte kortet i en annen port. Skjermkort og nettverkskort deler IRQ nr.11 kan det vere problemet?? Evt. hva gjør jeg med det Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 du må sette inn kortet en annen plass enn der det stod. Hvis ikke dette går, så kan det vel være at ACPI tvinger en IRQ på 2+ korter, da må du slå av denne funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå