wilai Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 eg lure på om det er feil på denne addlink scipte min. den funke fint men når eg ska skrive tittelen og url og eg trukke legg til komme det alltid fram Du må fylle ut begge feltene. Når eg har fyllt ut alle 3 feltene skjer det same <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html> <head> <title>Legg til link</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"> <strong>Legg til link:</strong><br> <br> <form action="leggtil_link.php" method="post"> <input name="sitename" type="text" id="sitename"> :: Sidens tittel<br> <input name="url" type="text" id="url" value="http://"> :: Sidens URL<br> <textarea name="besk" cols="30" rows="4" id="besk"></textarea> :: Beskrivelse av siden<br> <input type="submit" name="Submit" value="Legg til"> </form> </body> </html> <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"><?php if($sitename == "" || $url == "") { echo "Du må fylle ut begge feltene<br><a href='addlink.php'> Tilbake</a>"; } else { $fil=fopen("url.txt", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("url.txt")); $file = "url.txt"; $content = "- <a href='$url' target='_blank'>$sitename</a> | $besk<br><hr> $oldmld"; fclose ($fil); $fp = fopen($file,"w"); fwrite($fp,"$content"); fclose($fp); echo "Din link er lagt til!"; } ?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"><html> <head> <title></title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <script> // PopUp Maker 5.0 by CodeBrain.com // PopUp Window Script // Place this script in the <head> of your page. function doPopUp(){ doPopUpWindow = window.open("addlink.php","George","width=300,height=250"); } </script> </head> <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"> <p align="center"><font face="Abadi MT Condensed Extra Bold" size="4">Linker</font></p> <a href="javascript:doPopUp()">Legg til din link</a> <br> <br> <?php include "url.txt"; ?></p> <font face="verdana" size="1"><br> <br> Linksystem av <a href="http://www.op-web.com" target="_blank">OP's Web</a></font> </body> </html> Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Hvor har du hjemmesiden din hen? start.no ? Endret 19. september 2004 av LoS Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg vet ikke helt.. Men hjelper det å legge til: $url=$_POST['url'];?? Også pleier jeg å bruke if($url == NULL) { ... }. Hva er forskjellen? Er noe bedre/dårligere? Eller blir det det samme? Evt. kan man vel bruke isset? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 ja har den på start .no adr er http://dezax.moo.no og den er alså ikkje ferdig Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 hallo kan noe svare Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har du dårlig tid? Ingen som sitter her døgnet rundt og passer på gi deg svaret ditt på samme minutt som du spør det. Hva hvis ingen som er inne veit svaret ditt? skal du sitter her og spørre om noen gidder å svare fortest mulig hele tiden? Til saken. register_globals er satt på hos start.no alt som blir skrevet fra forms må bli byttet til $_POST["name"] hvis method="post" og $_GET["name"] hvis form method="get". Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Har ikke noe svar på problemet ditt, men du kan ikke regne med at noen skal svare like etter du spør..du må ha litt tålmodighet.. Ser du er ny her ja.. ble litt for sen ja.. Endret 19. september 2004 av hm87 Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Los det funker forsatt ikkje etter eg har skifte til $_POST["name"] Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Regner med du har skiftet ut "name" med rette variabelnavn? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 er litt dårlig i php så kan noe skrive scripten min å rette feil ? vist noe gidde Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"> <?php if($sitename == "" || $url == "") { echo "Du må fylle ut begge feltene<br><a href='addlink.php'> Tilbake</a>"; } else { $fil=fopen("url.txt", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("url.txt")); $file = "url.txt"; $content = "- <a href='".$_POST["url"]."' target='_blank'>".$_POST["sitename"]."</a> | ".$_POST["besk"]."<br><hr>" $oldmld"; fclose ($fil); $fp = fopen($file,"w"); fwrite($fp,"$content"); fclose($fp); echo "Din link er lagt til!"; } ?> Noe sånt. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det der blir også feil. <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"> <?php if($_POST["sitename"] == "" || $_POST["url"] == "") { echo "Du må fylle ut begge feltene<br><a href='addlink.php'> Tilbake</a>"; } else { $fil=fopen("url.txt", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("url.txt")); $file = "url.txt"; $content = "- <a href='".$_POST["url"]."' target='_blank'>".$_POST["sitename"]."</a> | ".$_POST["besk"]."<br><hr>" $oldmld"; fclose ($fil); $fp = fopen($file,"w"); fwrite($fp,"$content"); fclose($fp); echo "Din link er lagt til!"; } ?> skal da funke litt bedre. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det der blir også feil. Så ikke de øverste der. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Nå bør det i alle fall fungere <body bgcolor="#E5E5E5" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000"> <?php if($_POST["sitename"] == "" || $_POST["url"] == "") { echo "Du må fylle ut begge feltene<br><a href='addlink.php'> Tilbake</a>"; } else { $fil=fopen("url.txt", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("url.txt")); $file = "url.txt"; $content = "- <a href='".$_POST["url"]."' target='_blank'>".$_POST["sitename"]."</a> | ".$_POST["besk"]."<br><hr>".$oldmld; fclose ($fil); $fp = fopen($file,"w"); fwrite($fp,"$content"); fclose($fp); echo "Din link er lagt til!"; } ?> Lenke til kommentar
wilai Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 nå funke det takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå