Gå til innhold

Socket 775 eller 939?

Billy_The_Kid

Anbefalte innlegg

Lure på å kjøpe meg nytt hk, cpu og minne og en liten stund, hva skal jeg satse på? s775 eller s939?

Skal ha et hk med PCI express, men har ikke skjermkort, vet noen om det finnes hk med både AGP og PCI express? evt. kommer det?

Har sett litt på et PCI express skjermkort, men ser det er "bare" 6600 som er kommet ut, kommer det sværere kort snart?

Skulle også hatt noen anbefalinger av kombinasjoner minne, cpu, hk..

og gjerne råd om hva jeg bør IKKE satste på!! :roll:

Det er en stund siden sist jeg bestillte og har på en måte mistet litt kontrollen av hva som er på markedet... :(

Takker for alle som gidder å svare..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lure på å kjøpe meg nytt hk, cpu og minne og en liten stund, hva skal jeg satse på? s775 eller s939?

Skal ha et hk med PCI express, men har ikke skjermkort, vet noen om det finnes hk med både AGP og PCI express? evt. kommer det?

Det finnes ingen 939 kort med PCI Express pr. idag.

939 eller 775?

For 939:

- Fremtidsrettede AMD Athlon 64 CPU'er

- Bra ytelse

- Lavere CPU temperatur enn Prescott

Ulemper:

- Meget dårlig utvalg av hovedkort, men spiller kanskje ingen rolle så lenge du finner et som er bra

- Ikke PCI Express enda

- Dyre CPU'er / lite utvalg

For 775:

- Finnes MANGE hovedkort å velge mellom

- Har PCI Express idag

- Mange CPU'er å velge mellom (fra budsjett til ekstrem)

Ulemper:

- Prescott har varmeproblemer

- Har ikke 64-bit enda

- Meget begrenset med 3. parts CPU-kjølere tilgjengelig dersom en ønsker lavere støynivå / bedre kjøling

Lenke til kommentar

altså, jeg mener at du bør kjøpe socket 775. Har det selv, og er meget fornøyd med ytelsen det gir. Har selv et Abit AS8 hovedkort, med AGP spor og vanlig DDR minne. Mener jeg har sett kombokort og (AGP og PCIe og DDR/DDR2), men husker ikke hvor. Ang minne til dette hovedkortet, så er det absolutt å anbefale Corsair, som jeg bruker selv. Bruker da TwinX PC4000 brikker (DDR500) så jeg har litt å gå på ved overklokking. Jeg bruker og en 2.8ghz cpu, klokket til 3.4, og det kjører smooth, for å si det pent :p

Jeg vil anbefale dette om du skal spille mye, eller drive med andre ting. Det kommer også til å komme endel kommentarer ang 939, at det er så mye bedre til spill, men tviler på at man merker forskjellen. Det gjorde i alle fall ikke jeg, da jeg gikk fra socket 754, til 775 ;)

Lykke til, du blir nok veldig fornøyd uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skal om en måned eller to ca kjøpe nytt system selv, og jeg har bestemt meg for AMD 64 socket 939, blir da nok 3500+ prosessoren i første øyekast. Kan godt hende at jeg venter enda en måned med tanke på priser + valg av hovedkort. Får se om det da skal slippes nye spennende produkter innen kort tid.

Om man går for 939 eller 775 er vel mest smak og behag tenker jeg. Nå har jeg ikke satt meg helt inn i hva 775 yter, men tror nok du blir fornøyd. Men tenk litt på fremtidig oppgraderinger også. For om du kan ved en billig penge bydde CPU men beholde RAM og HK og derme øke ytelsen med 30-40% så blir det fort økonomisk gunstig.

Lenke til kommentar

PCIe for Socket 939 er rett rundt hjørnet...

AMD har lanser 90nm prosessoren nå, og det prosessorene som kommer for Socket 939 (3500 og lavere) skal vist være 90nm. Etter hva jeg har hørt så skal de mobile 90nm prosessorene AMD har kommet med så langt gå med veldig bra temperatur... :yes:

Uansett mener jeg Socket 939 er det beste valget... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...