zebe Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Etter å ha overklokket min AMD Athlon XP-2800+ til 3000+ har jeg fått problemer i både CS og Battlefield 1942. Spillet låser seg helt etter å ha spilt i et lite kvarter . CPU FSB clock stilte jeg opp fra 166mhz til 174mhz og satt opp Vcore fra 1.64 volt til 1.750. Temperatur er det ikke noe problemer med. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt . Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva med å justere vcore opp litt, her er det jo klare stabilitietsproblemer, trolig grunnet oc Lenke til kommentar
zebe Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 hva med å justere vcore opp litt, her er det jo klare stabilitietsproblemer, trolig grunnet oc Vcoren min er maks 1.750v. Den går ikke høyere, men hvis jeg setter den på "auto" så ligger den på ca 1.64v. Jeg skal prøve Battlefield og CS senere for å se om den låser seg. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 hva med å ta ned vcore? kansje den blir for varm? prøv deg fram med lavere vcore å se. har du s-ata disker så kan d være dem også, eller ramen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) hva med å ta ned vcore? kansje den blir for varm? prøv deg fram med lavere vcore å se. har du s-ata disker så kan d være dem også, eller ramen. helst opp hvis det er ustabiliter btw.. XP CPUene kjører selv om de bli for varme.. Intel har sånn sperre at den begynner å lagge når den blir for varm Endret 19. september 2004 av Fur Lenke til kommentar
likferd Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Hehe, Intel prosessorer klokker seg først ned til halv fart, og deretter slår den seg av om det blir for varmt. Er nok det som gjør at det "lagger" Lenke til kommentar
zebe Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Jepp, nå står vcore på 1.64v og pcen har ikke låst seg hittil i 3D applikasjoner. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 du trenger nok ikke mer volt på cpu på den lille overklokken der. mange barton xp2500 klarte jo oppimot 400mhz overklokk uten å øke vcore i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå