Pyro Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Når jeg har vært inne på min nye 200 gB seagate 8mb cache 7200 rpm, så blir maskinen plutselig fryktelig treig og når jeg endelig får opp oppgavebehandling bruker explorer ca 100% av prossessorkraften. Hvis jeg tar og avbryter den oppgaven så funker alt som vanlig igjen. Noen som kan forklare og si meg hva jeg skal gjøre for ¨å forhindre dette? Er veldig iiriterende. Bruker win Xp home forresten. Og den er disk nr. 2. Windows ligger på den andre disken. Endret 19. september 2004 av Pyro Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 "sniff,sniff" jeg lukter PIO-Mode. Gå inn i enhetsbehandling å sjekk om Orverføringsmodus på harddisken står på PIO. Hvis den gjør det, sett den til DMA. Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Finner ikke noe sted hvor det står om overføringsmodus. Kan du forklare litt mer hvor jeg finner det? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Jeg har akkuratt samme problem, bare at det er en mappe som gjør det.... Når jeg går inn på film-mappa, så må jeg restarte explorer.exe for den bruker 100% Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 *oversetter fra engels XP* -Høyreklikk Min Datamaskin/My Computer -Hardware/Maskinvare -Device Manager/Enhetsbehandling -IDE ATA/ATAPI Controllers/IDE ATA/ATAPI Kontrollere. -høyreklikk Kontrolleren din(kommer helt ann på HK) -Properties/Egenskaper -Her er det igjen avhengig av HK/driver, men let etter et sted hvor det står transfer mode/Overføringsmodus eller lignende. Der skal den stå så høyt opp på Ultra DMA-skalaen som mulig Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Begge disse ligner veldig på .avi buggen i XP. Løsningen! -KJ Endret 19. september 2004 av jevel Lenke til kommentar
Instict Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 ikke for å være pirkete. men psu er strømforsyningen. Rekner med at du mener cpu Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 sorry, gikk visst litt fort Lenke til kommentar
Instict Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Det skal ikke være enkelt. Lenke til kommentar
BigDaddy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har også samme problem i mappe med mye filmklipp, bilder osv. Spesiellt når mappevisningen står på "detaljer" den henger seg. Akkurat i den mappen bruker jeg nå "liste" og det fungerer sånn tålig. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Begge disse ligner veldig på .avi buggen i XP. Løsningen! -KJ Og jeg gjentar meg selv. Løsningen på problemene deres finnes i den linken jeg her quoter. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå